15 Ocak 2010 Cuma

KREM ŞOKOLA

KREM ŞOKOLA
Selamlar arkadaşlar cümlemize hayırlı cumalar Rabbim dualarımızı kabul etsin.
Bu tatlıyı yaptıktan sonra akşam yemeğinde sofraya getirdim,herkes tattıktan sonra tatlı nasıl olmuş dedim,niye soruyorsun der gibi yüzüme baktılar ,hazır pudingi almışın sütle karıştırmışın pişirmişin güzel dediler.
Kesinlikle hazır pudinglerle aynı lezzette ,ama katkı maddesiz evde yapılan içinde ne var olduğunu bilmidiğimiz lezzet.
Tarifi ,Sibelin kahvesi arkadaşımdan aldım,paylaşımdan dolayı teşekkür ederim.Kopyalayıp yayınlıyorum.
Malzemeler: (6-7 kase için)
5 su bardağı süt-
1 su bardağı toz şeker
1 Türk kahvesi fincanı su
4 dolu çorba kaşığı nişasta (ben mısır nişastası kullandım)
2,5 çorba kaşığı kakao
3-4 kare parça bitter çikolata ya da madlen
Üst süslemesi; - Damla çikolata, muz dilimleri, ince çekilmiş fındık, hindistan cevizi, vs..
Yapılışı:
1. Sütü şekerle birlikte tencereye alın, şeker eriyinceye kadar arada karıştırarak ısıtın.
2. Bir kase içine suyu koyun, nişastayı ekleyin ve eriyinceye kadar ezerek karıştırın. Daha sonra tenceredeki süte ekleyin.
3. Kakaoyu da tencereye ekleyin ve koyulaşıncaya kadar sürekli karıştırarak pişirin (aklıma gelmişken; ben böyle karıştırarak tatlı ya da çorba pişirme süresini kitap okuyarak değerlendirmeye başladım, epey sayfa okunuyor:)
4. Kaynamasına yakın çikolatalarınızı ekleyin, eriyinceye kadar karıştırın. Kaynayınca ocağı kapatın.
5. Tatlınızı güzel cam kaselerinize paylaştırın, biraz soğuduktan sonra buzdolabına kaldırın. Servis yaparken dilediğiniz şekilde süsleyin.
Bu tarif benim çok hoşuma gitti arkadaşlar çünkü bizim evde hazır pudingler sevilerek tüketiliyor ama bende artık mecbur kalmadıkça katkı maddeli hiç bir şey almak istemiyorum ,bir dahaki sefere tatlımı kakaosuz beyaz çikolatalı deneyeceğim ,şimdilik benden bu kadar sevgiyle kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder