27 Ocak 2010 Çarşamba

KAHVALTILIK TARİFLER, SOSİS BUKETİ & BEYAZ PEYNİRLİ OMLET

sosis buketi



Gecenin yarısını geçeli bir hayli oldu. İnternette öylece dolanırken, bloğumu ne ile güncellesem diye fotoğraf makinamın hafıza kartını laptopa taktığımda şu anda canımın en çektiği iki şeyi yazmaya karar verdim. Öyle alengirli bir şeyler değil, yapımı basit ama olsun.. Can bu çekiyor işte :) Hele mutfaktan uzak olunca omlet yapmayı bile özledim diyebilirim..

Bizim kızlar geldiğinde yapmıştım bunları.Özellikle misafir ağırlayacağınız zaman sosis buketi ilgi çekecektir, inanın. Ufuk'un bloğunda okuduğumda sunumunu çok beğendiğim için ben de uyguladım ve çok şeker oldular :)

Yapımı son derece basit, üstelik buzlukta hazır bir şekilde bekletilirse son dakika atıştırmalık ya da misafir durumu söz konusu olduğunda süper bir ikram ... Engincik fanı oldu bile, kendi yapıp duruyor :)

Malzeme listesinde sadece yufka ve sosis var.. Tabii kızartmak için yağ ve çöp şişleri de saymak lazım.

Mümkün mertebe kokteyl sosis tercih etmemenizi öneririm, o zaman daha çok el oyalıyor çünkü :) Uzun boylu olanlar ideal.

Sosislerin boyu kadar uzunlukta yufkadan iki katlı şeritler kesiyoruz. Kestiğimiz bu şeritlere sosisi bir kaç sefer sarıyoruz. Sonra sosisleri orta kalınlıkta dilimleyip ortadan çöp şişe diziyoruz. Kızgın yağda kızartıyoruz .. Budur...Bu kadar basit yani :) Servis ederken bir domates, ikiye bölüp üzerine saplayabilir, kenarlarını maydanoz, nane gibi yapraklarla süsleyebilirsiniz. Ben kovamın dibine laf aramızda portakal koymuştum ve bonbonları ona saplamıştım :)


peynirli omlet

Müge , omletin de tarifini verme artık demeyin. Vericem :) Yoksa aynı sayfaya bakar durursunuz ben malum koltukta seyir halime devam ederken :)

Bu omlet de beyaz peynir ve maydanozlu .. Ufalanmış beyaz peynir ve ince kıyılmış maydanozları yumurta ile karıştırıp pişirdim. Beyaz peynir nerede olsa yerim, diyenlerden misiniz? Öyleyseniz buyrun :)

Bu arada uzun bir zaman sonra Sevgili Hilal tarafından mimlenmişim... Bakalım neler varmış?

Hmmm 7 ilginç özelliğim... Baya zormuş ... Düşünüyorum ...

  1. Başım ağrıyınca MC Donald's yersem genellikle geçer :) Çocukken annemin hamburger alması için bir araç mıydı hatırlamıyorum ama Engin bile migrenim tuttu dediğimde bir Mc Donald's paketi ile gelir eve :)
  2. Yalnız bir şey yapmaktan hiç hoşlanmam.. Yalnız gitmem gerekiyorsa, ertelerim gibi ...
  3. Filmlerin sonunu seyrederken sonrasında ne oluru düşünürüm hep.. Ayol film bitmiş , neden sonrasını düşünürsün be kadın.. :)
  4. İçimdeki polyannaya çok şaşırıyorum..Kendine şaşıran biri nasıl bir şeydir? Bak yine şaşırdım :)
  5. Çok ilginç biri değilim galiba ben 5'de takıldım ya...

Benden bu kadar pes..

Esnemekten gözümde yaş kalmadı..

Sağlıkla, afiyetle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder