14 Ocak 2013 Pazartesi

Tahinli Balkabağı Pastası



   Balkabağı ile o kadar haşır neşirimki bu iyimi kötümü bilemedim .....Bu tatlıdan sonra sırada muffinleride var :)

   Geçen sene balkabağı çorbası ,balkabağı pastası ve balkabağı böreği yaptığıma göre ....yok yok çok seviyorum ben bu bal kabağını !

   Tarif esnek aslında.Kek diliminiz yoksa rondoda ince hale getirdiğiniz bisküvi veya kalmış kurabiyelerinizi bile kullanabilirsiniz.Deneyeceklerin şimdiden ellerine sağlık .




Tahinli Balkabağı Pastası

5-6 dilim balkabağı tatlısı(bknz ;kabak tatlısı-yarım kg civarı )
yarım çay bardağı tahin
4-5 dilim kakaolu kek
1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz
1 silme yemek kaşığı kakao
1 yemek kaşığı pudra şekeri

üzeri için;
80 gram bitter çikolata
4 yemek kaşığı süt

Kabak tatlısının şerbetini süzün ve püre yapın.İçerisine tahin,rondodan geçirilmiş kakaolu kek,ceviz,kakao ve pudra şekerini ilave edip iyice karıştırın.

Strech film yaydığınız baton kalıbınıza tatlıyı boşaltın ve dondurucuda 2 saat veya buzdolabında 4-5 saat soğutun.

Üzeri için ;sütü ve çikolatayı çok kısık ateşe koyup çikolatayı kaynatmadan eritin.Çikolata biraz soğuduğunda çatalla pastanın üzerini süsleyin dilimleyip servise sunun.

Afiyet Olsun.

Not:Tarif linkleri yazarken bal kabağı çorbasını yayınlamadığımı fark ettim!Oysaki fotoğrafları hala bilgisayarımda ohh yooooo yaşlanıyorum :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder