17 Şubat 2009 Salı

SOSLU KEK VE P.D.Ç.S.E.36

Bu keki ikinciye yapıyorum daha öncekinin resmini çekmemişim şimdi çekince sitemede koyayım dedim.Yumuşacık lezzetli bir kekdir kendisi tavsiye ederim.Ayrıca bu kekimi beni etkinliğine davet eden arkadaşıma gönderiyorum kendisine kolaylıklar diliyorum.

MALZEMELER:

4 adet yumurta
2 su bardağı şeker
1 su bardağı su
1/2 su bardağı sıvıyağ
4 su bardağı elenmiş un
1 paket vanilya
1 paket kabartmatozu
1 su bardağı hindistancevizi

sosu için:
3 su bardağı süt
3 yemek kaşığı kakao
4 yemek kaşığı şeker

YAPILIŞI:

Önce işe sosu yaparak başlayın ki kek pişerken sos soğusun.Derin bir tencereye süt,kakao,şekeri koyup pişirin.Bir taşım kaynasın altını kapatıp soğumaya bırakın.Diğer tarafta yumurtaları derin bir kaba kırın çırpın şekeri ekleyip yine çırpın daha sonra su ve yağı katın, çırpın.Unu ,vanilyayı ve kabartmatozunu eleyerek ekleyip çırpıp karışımı yağlı kare borcama döküp 170 deredeki fırında pişirin.Üstü kızarınca içine bıçak batırdığınızda kek bıçağa yapışmıyorsa pişti demekti.Keki çıkarıp 10 dakika dinlendirin ve dilimleyin daha sonra soğumuş sosu her yanına dökün.Kek iyice soğuyunca hindistancevizine bulayın afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder