4 Şubat 2009 Çarşamba

Pelin'in Annesinin Patatesli Böreği

Öyle nefis bir börek ki sevgili Pelin'in annesinin patatesli böreği, nerden başlasam bilemiyorum.. Herşeyden önce çok yumuşak.. Ayrıca üzerindeki susamlar gerçekten çok hoş bir lezzet katıyor böreğe.. İç malzemesinde patatesle beraber beyaz peynir kullanmaktan başka tarifi aynen uyguladım, size de tavsiye ediyorum.. Tarifin orjinali burada..

Malzemeler:
5 adet yufka
100 gr. tereyağ
1 çay bardağı sıvıyağ

Harcı için:
5 orta boy patates
200 gr. beyaz peynir

Üzerine:
1 yumurta sarısı
susam

Patatesleri yıkayıp kabuklarını soydum, küp küp kesip düdüklü tencereye aldım. Üzerlerini aşacak kadar su ilave ederek yaklaşık 6 dk. düdüklüde patatesleri haşladım. Bu esnada peyniri ezdim ve tereyağını tavada eritip içine sıvıyağı ekledim ve soğuması için kenara aldım. Haşlanan patateslerin suyunu süzüp patatesleri ezdim ve içine peynir ilave ettim. Harcı çatalla ezerek iyice karıştırdım, soğumaya bıraktım. Yufkayı tezgaha serip üzerine 2 çorba kaşığı yağ gezdirip yufkayı ortadan ikiye kestim. Dairelerin düz kısımlarına harçtan koyup çok sıkı olmayacak şekilde yufkaları rulo yaptım. Ruloları sırayla kendi etraflarında dolayarak ve her biri bir öncekinin çevresinde dolanacak şekilde tepsiye yerleştirdim. Artan yağı böreğin üzerine gezdirdim. Tepsiyi buzdolabına kaldırıp bir gece boyunca böreğin dinlenmesini sağladım. Ertesi sabah böreğin üzerine yumurta sarısı sürüp susam serptim. 180' fırında böreği kızarana kadar pişirdim.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder