16 Şubat 2009 Pazartesi

PROFETEROL


P.D.Ç.S.E 36 PROFETEROL
Tekrar merhaba arkadaşlar ev ahalisi benim blog açmamdan pek memnunlar,evden hamur işi eksik olmuyor.Bugün profeterol yaptım ve mutfak telaşı arkadaşımın düzenlediği etkinliğe yolluyorum.Bu tarifi yıllar önce Emel başdoğanın kanalD de yaptığı programdan almıştım.Defalarca yaptım beni hiç bir zaman yanıltmadı.inanın yapması anlatmaktan kolay.
Malzemeler
250 ml su
Tepeleme 5 kaşık un
bir çimdik tuz
80 gr margarin
2 yumurta
Tencereye su ve margarini koyup kaynattım.Unu tencerenin içine boşalttım tahta kaşıkla karıştırarak hamur toparlalana kadar kısık ateşte pişirdim.Hamur soğuyunca mutfak robotunun içine koydum.Önce 1 yumurtayı daha sonra 2. yumurtayı yedirdim,sıkma torbasıyla tepsiye sıkıp önceden ısıtılmış fırında pişirdim.
Kreması
400 ml süt
4 çorba kaşığı un
1 su bardağı toz şeker
Hepsini karıştırıp pişirdim arada bir karıştırarak soğuttum.
Çikolata sosu
1 su bardağı su ve süt karışımı
1 kahve fincanı toz şeker
1 çorba kaşığı margarin
1 çorba kaşığı kakao
1 tatlı kaşığı tepeleme nişista
80 gr çikulata
Margarin ve çikulata dışındaki malzemeleri karıştırıp,pişirdim.Ocaktan almaya yakın margarin ve çikulatayı ilave ettim.Eriyene kadar karıştırdım.
Soğuyan profeterolleri ikiye ayırıp içlerine birer kaşık kremadan koydum.Tabağa dizip üzerlerine çikolata sosundan gezdirdim.Bu hamurla tulumba tatlısıda yapılabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder