18 Şubat 2009 Çarşamba

MUZLU PULO PASTA P.D.Ç.S.E 36


Bu tarifimi sevgili arkadaşım http://www.mutfaktelasi.blogspot.com/ gönderiyor kendisine kolaylıklar diliyorum.
Malzemeler:
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1 kahve fincanı süt
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un
Puding İçin Malzemeleri:
3 su bardağı süt
1 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı nişasta
3 yemek kaşığı şeker
yarım paket kakao
1 yemek kaşığı margarin
80 gram bitter(doğranmış çikolata)

Yapılışı:
Sıcak su dolu kase içerisine borcam yuvarlak kalıbımı yerleştirip(benmari usulü)3 yumurtayı mikserin yüksek devresinde(2-3)kez çırptım.(Yumurta sarılarını ve beyazlarını ayrı ayrı çırpın yada uğraşmak istemiyorsanız ben gibi:) sıcak su dolu kaseye yatırın)Şekeri ekleyip çırpmaya devam ettim.Sırayla sıvıyağ,süt,vanilya ekleyerek çırpmaya devam ettim.Devirini bire getirerek elenmiş unum ve kabartma tozumla yeniden çırptım.Fırın tepsisine yağlı kağıt sererek hamurumu yağlı kağıdın üzerine bir spatula yardımı ile yaydım.(Tüm kağıdı kaplaması gerekmiyor)Fırınımızda hafif sarılaşıncaya kadar (süresi çok az hemen pişiyor kürdan ucuyla kontrol edebilirsiniz hamurunuzu )pişirdim.Fırından çıkardığım keki yaklaşık 4-5 dakika beklettikten sonra yağlı kağıtla beraber rulo yaparak kıvırdım.Üzerine bir havlu örterek hafif ılıması için bıraktım.

Puding malzemelerini tenceremizde koyulaşıncaya kadar pişirdim.Sırası önemli değil.Ocağı kapatmamıza yakın margarinimizi ve kestiğimiz çikolata parçalarını ekliyor ve ocağımızın altını kapatıyoruz.Ilıyan kekimizi yağlı kağıttan ayırıyoruz.(Çok kolay çıkıyor)Kekin kenarlarını traşlıyoruz.Kekimizi sütle ıslatıyoruz.Daha sonra içerisine hazırladığımız pudingin yarısını döküyor ve karışımı spatula yardımı ile her yerine yayıyoruz.Bir bütün muzu hatta 1,5( bizim evde başka muz kalmamıştı) kekin tam ortasına koyuyor ve kekimizi rulo yapıyoruz.Üzerini badem yada kırık fındıklarla süslüyoruz.Arzunuza görede süsleyebilirsiniz ben evde olan malzemeleri kullandım.Pudingimizi sadece iç malzeme olarak kullanabilir üzerini krem şanti ve çikolata damlalarıyla yada meyvelerle süsleyebilirsiniz. Denemek isteyenlere afiyet bal şeker olsun:)Ha birde Papatya Prensimin hatırına( yanlız itiraf edicem bunu hala yapamıyor çok zorlanıyorum:(((()resimlerimizi yazılarımızın aralarına serpiyoruz::)
Not:Dün akşam bu yazıyı yayınladığımda not yazmamıştım ama olurda denemek isteyenler için mutlaka yapılması gerekenleri söylemek istiyorum.Yukarı yazmıştım aslında ama benimde başıma geliyor ve bazen gözden kaçırabiliyoruz ufak ayrıntıları.
Benmari usulü çırptığımız yumurtaların altındaki su kaynama noktasına geldiği an kapatıyoruz.Kaynar su yada ılık bir su olmuycak.
Kekimizi fırından çıkarttıktan 2-3 dakika sonra yağlı kağıtla beraber rulo yapıcaz.
Yağlı kağıttan çıkardığımız keki sütle yada meyve suyu ile ıslatıcaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder