15 Şubat 2009 Pazar

BAZLAMA VE BROWNİ P.D.Ç.E.36


Dün akşam saat 10:00 karnım acıkmaya başladı yavaş yavaş hissediyorum bende nedense bu kaygı vardır aman ne yiycem sanki otur oturduğun yerde saatte geç oldu yatıp uyuyacaksın zaten tabi benim uyumamama nerden baksan 4-5 saat var.Bu ne yiyeceğim kaygısı evde bir şey olmadığından değil ben ne yemek istediğimi bilmediğimden oluyor malesef.Dolabı en az 10 kere açıp kapadım. Dedim ben bir kek çırpayım sonrada sanki yiyeceksin dedim üzerinde krema yoksa mümkün deil yiyemem malesef böyle uyuzluklarımda var benim:(( Baktım 1 poşet krem şantim kalmış başladım çırpmaya.Eşimde gelmiş mutfağa hatun canım bazlama çekti hadi zor gelmezse yapta yiyelim şöyle sıcacık tereyağınıda sürdünmü üzerine ohh dedi mis gibi gelde yapma öyle bir anlattıki .Saat 1'i geçmişti biz bazlama kek yiyoruz.Hani şimdi diyenler vardır bu saate birşey yenirmi diye bizde yenir aç aç uyuyamam çünlü:) aklıma düşeceğine mideme düşsün.Hindistan cevizli olan eşimin ve kızımın krem şantili olan ise benim:)Bu tarifleri p.d.ç.e'ne ev sahibeliği yapan http://www.mutfaktelasi.blogspot.com/ arkadaşıma gönderiyor kendisine kolaylıklar diliyorum.
BROWNİ
3yumurta
1 subardağı süt
1 subardağı sıvı yağ( mısır özü yağ)
1 su bardağı şeker
alabildiğine un
1 paket vanilya
1,5 paket kabartma tozu
1 paket kakao
Yapılışı:
Yumurta ve şekeri çırparız.1 su bardağı süt ve sıvı yağınıda ekliyoruz kakao ve vanilyayıda ekler çırpmaya devam ederiz.Bu karışımdan yarım su bardağından biraz fazla bir kenara ayırırız.Geri kalan karışıma un ve kabartma tozunuda ekler çırpmaya devam ederiz.Yağlamış olduğumuz kek kalıbımıza(ben dikdörtgen borcam kullandım)hamurumuzu döker ve fırınımızda pişiririz.Pişer pişmez fırından çıkardığımız gibi dilimler ve ayırdığımız sosu üzerine gezdiririz.

BAZLAMA
1 su bardağı ılık süt
1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı pakmaya
2 kesme şeker
tuz
alabildiğine un
Yapılışı:
Mayamızı ,şekerimizi ve ılık süt ve suyumuzu karıştırma kabında bir güzel karıştırır tuzumuzu ekler bir kez daha karıştırırız.Yavaş yavaş unumuzu ekler yumuşak bir hamur yapar ve yarım saat üzerine bir bez örterek kabarması için biraz dinlendiririz.Kabaran hamurumuzu unlu bir tezgah üzerinde bezelere ayırarak pasta tabağı büyüklüğünde elimizle esneterek açar yağsız teflon tavada (tavamızı önceden ısıtıyoruz)arkalaı önlü pişiririz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder