24 Şubat 2009 Salı

P.D.Ç.S.E 37 KREMALI PASTA




P.D.Ç.S.E 37 KREMALI PASTA
İki günlük aradan sonra yeniden merhaba .Arkadaşıma oğlunun doğum günü pastası için 1 ay öncesinden söz vermiştim.Ama dün geceyi hastanede geçirince pastayla fazla uğraşamadım ,insan hasta olunca anca bu kadar oluyor.Bu kullandığım pasdinpanya tarifimi bulana kadar o kadar çok tarif denedimki sayısını hatırlamıyorum.Nihayet istediğim tadı bulabildim ,Bu tarifi pasta sevmek yani nilgün arkadaşımdan aldım.Pastaları sevincceden arkaşımın yaptığı etkinliğe gönderiyorum.Şimdi dilimin döndüğünce tarifi anlatayım,
18cmlik kalıp kullandım
3 yumurta
1su bardağı toz şeker
3/4 su bardağı un
1/4 su bardağı nişasta
1paket kabartma tozu
1/2 çay bardağı sıcak süt
İlk olarak yumurtanın sarılarını ve aklarını ayırdım,akları bir çimdik tuzla kar haline getirdim,daha sonra yumurtanın sarılarını şekerle iyice çırptım.Sütü ilave edip 1-2 dakika daha çırptıktan sonra unu,nişastayı,kabartma tozunu eleyerek ilave ettim tekrar mikserle çırptım.Yumurta aklarınıda ilave edip tahta kaşıkla yumurta aklarını öldürmaden hepsini beraber alttan üste karıştırdım.Kalıba döküp önceden ısıtılmış fırında pişirdim.
1paket pasta kremasını üzerindeki tarife göre hazırladım.Pasta testeresi ile üçe böldüm,aralarına kremadan sürdüm en son üzerini yanlarını kremayla sıvadım.Kakaolu şantiyle süsledim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder