11 Mart 2008 Salı

ZEYTİNLİ EKMEK

Yemekbahane'de bundan sonra bir tarif grubu daha olacak... Ekmekler...

Fırıncı torunu ve ekmeksever biri olarak en sonunda dayanamayıp ekmek makinası da aldım.. Tutamadım kendimi , itiraf ediyorum :)

Hepsiburada.com bana indirim çeki gönderdiğinde , bari bunu ne zamandır kendimi frenleyip almadığım ekmek makinasını alıp kullanayım dedim ve aldım... Dün iş yerime teslim ettikleri andan itibaren eve gidip ekmek pişirme tutkusu ile doldum , hatta yerimde duramadım :)
Eve kendimi zor attım , inanın abartmıyorum :)

Makinacığıma güzel bir yer beğendim ve koydum... Sonra da başladım ilk ekmeğimi yapmaya...


Tüm malzemeleri koydum ve o 3 saat başladı... Makinanın penceresinden içeriye bakan iki gözüm ve ben :) 3 saati zor ettik ...Haa bir de elinden tutup tutup mutfağa sürüklediğim Engin'ciğim tabii....

Engin'e sürekli "Neden evi ekmek kokusu sarmadı? Makina mı bozuk? Pişmeyecek mi ekmeğim?" diye sorarak kendisini ilk geceden daraltmış (???) olsam da; hiç şefkatinden ödün vermeden "Kokaarrr... Pişeeerrr...." diyip durdu garibim :)

Sonunda o "bippppp" sesi çıktı ve 3 saat doldu.... ve benim çok güzel kokan bir "Zeytinli Ekmeğim" oldu :) (nur topu gibi) (çok komiğim)

Hemen bir dilim kesildi, yanına tereyağ tabağı iliştirildi ve bitki çayı eşliğinde evin gurmesi (??? yemek seçen gurme) Engin beye ikram edildi... Engin'in ilk cümlesi "Vallahi ekmek gibi olmuş" :)

Yaşaasıınnnnn !!!


İşte ilk denemem ... Tarif, makinanın içinden çıkan kitapçıktan...

Bu tarifleri elde yoğurup, oda ısısında mayalandırıp, normal fırında da pişirmek mümkünmüş... Ancak fırının içerisine su dolu bir kase koymak gerekiyormuş..

Malzemeler: (700 gr ekmek için)

  • 1 + 1/8 cup su - ılık (makinanın içinden cup ölçüsü de çıktı, onunla ölçtüm) (su bardağı ile aynı boydaydı..)
  • 2 büyük ölçek zeytinyağ (bu da makinanın bir aparatı) (4 yemek kaşığı kadardı)
  • 2 küçük ölçek tuz (2 çay kaşığı kadar)
  • 2 büyük ölçek toz şeker
  • 1/2 cup dilimlenmiş siyah zeytin (Fora'nın dilimli zeytinlerinden)
  • 3 cup un
  • 2 küçük ölçek aktif kuru maya (Dr. Oetker instant maya kullandım)


Makinaya şu sırada koydum..(Önce sıvılar, en son un ve maya)

Su, zeytinyağ, tuz, şeker, zeytin, un ve maya... Mayaya hiç sıvı değmemesi önemli !

Beyaz Ekmek programından çalıştırdım... Koyu renk kabuk seçtim...


Bir sonraki deneme için öneriler geliyor... Cevizli ve kepekli ilk sıralarda...

Afiyetle kalın ,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder