6 Mart 2008 Perşembe

PORTAKALLI KURABİYE

Portakalı oldum olası çok sevmişimdir,fakat mandalinayı yemek daha kolay olduğu için birçok kez nankörlük edip tercihimi mandalinadan yaptığım çok olmuştur :)))

Ne bereketli bir meyvedir bu portakal...çok amaçlı kullanılması benim için daha özel yapıyor dermişim bu meyveyi:))))
Yemesi içmesi dışında, hayatımda çok sevdiğim tekerlemelere de kendisi konu olmuştur...
oooooo Portakalı soydummm baş ucuma koydum diyerek bol bol sen çıktın ben kaldım yapmışımdır:))))
hain selüliti anlamakta ve anlatmakta da çok önemli bir yeri vardır hayatımda...hayatımızda:)))

Bugün bu kurabiyeyi yaparken emre uyuyordu ve evimizde deriiiin bir sessizlik hakimdi...Belki de tüm Anadolu Yakasında:))))
Birden çocukluğum aklıma geldi...abim ablam ve ben annemizin soyduğu portakalları uslu uslu yerken birden abim kabukları gözümüze gözümüze sıkmaya başlardı ve ev birden savaş alanına dönerdi...annem durun yapmayın, ev pisleniyor diyene kadar abim çoktaaaan galip gelirdi:))))
Sabırsızlıkla emremin büyümesini bekliyorum portakal savaşı yapmak için:))))
Abiciğimden öğrendiğim taktikleri oğlumun üzerinde denemek istiyorum:)))
luluşşş kötümüyüm neyim ben:))))
şimdilik bizim evde portakal sadece yemede içmede kullanılıyor anlayacağınız:)

NOT: sevgili kardeşim şimdi bu yazıyı okuyorsan abla ben neredeydim diye soracaksın kesin…sen yoktun o zamanlar hihihi…ama istersen hain planlarımı üzerinde deneyip seni yıllar öncesine götürebilirim…hihihihi..

çenem düştü... asıl konuya hemen dönüyorum...
nefissss kurabiyelerimi sizinle paylaşmak istedim...pişerken çıkan kokuları anlatmaya gerek yok sanırım...çok hafif ve lezzetli oldular.

veeee buyrun tarife;




MALZEMELER:

1 adet portakal kabuğu rendesi
2 yemek kaşığı portakal suyu
1 Adet yumurta
1,5 su bardağı pudra şekeri
100 gr. oda sıcaklığında yumuşamış margarin
1 su bardağı buğday nişastası
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2,5 su bardağı kadar un

YAPILIŞI

Margarini ve pudra şekerini iyice karıştıralım.
sonra yumurtayı ekleyip,portakalın kabuğunu ve suyunuda ekleyip karıştırmaya devam edelim.
vanilyayı, kabartma tozunu ve nişastayı da ekleyip tekrar iyice malzemeleri birbirine yedirelim.
Unumuzu eleyip yavaş yavaş hamurumuza ilave edip iyice yoğuralım.
Hamurumuzu merdaneyle 1 cm civarında açıp dilediğimiz şekillerde kesip, önceden ısıtılmış 160 derece fırında 15 dakika kadar pişirelim.

Afiyet olsun









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder