30 Mart 2008 Pazar

**PASTAKOLİK** SENCER İÇİN ...

Sevgili Özlem bu etkinliği duyurduğu zaman bu kelimenin son bir sene içerisinde benim için ne kadar anlam ifade ettiğini düşündüm durdum..

Ben bir Pastakolik mi olmuştum ? hmmm.... belirtileri bir kontrol edelim dedim ...


  1. Pastacılık malzemelerine aşırı ilgi, pasta malzemesi gördüğünde heyecana dayalı terleme ve tansiyon artışı... (Evet)
  2. Pasta kitabı almadan duramama buna bağlı olarak Amazon.com bağımlılığı (Evet)
  3. Pastanelerde pasta vitrinlerine uzzuuuunnn alıcı inceleme niteliğinde bakışlar ve vitrindeki pastaları tanımlama gayreti (Evet)
  4. Mutfakta çeyizle gelen tüm kapkacağın tek tek bertaraf edilerek yerini 1-2-3 vs.. numara yuvarlak, kare vb.. pasta çemberine, kalıba, alet edavata yer ayrılmasına dayalı mekan sıkıntısı (Evet)
  5. Ellerde kronik olarak beliren mavi, yeşil, kırmızı, oranj vb.. renklerdeki alacalı bulacalı hareler (Evet)
  6. Pasta yapmalıyım diyerek pazar günleri dahi saat kurarak sabahı zor etme yönünde kronik hareketler (Evet)

Allahım olmuşum işte PASTAKOLİK olmuşum !


Bu sorulardan en az 3'üne Evet cevabı veriyorsanız buyrun Özlem'in düzenlediği etkinliğe...

Hepimize geçmemiş olsun :)



Ben etkinliğe Sevgili Yasemin'in mini mini taptazecik oğluşu Sencer için hazırladığım pasta ile katılmak istedim...

Bir sonraki yazımda uzzzuuuunnn uzzuunnn anlatıp bol bol resimlerini yayınlayacağım Sencer'imizi görmek için düzenlendiğimiz müthiş blog buluşmamız için hazırladım bu pastayı.

Pastanın kekinde Burcu'nun daha önce de denediğim bir tarifini uyguladım.

Yoğun çikolatalı pandispanya

  • 7 adet yumurta (oda ısısında beklemiş)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı sıvı vanilya
  • 1 su bardağı un
  • 4 çorba kaşığı toz kakao - tepeleme
  • 1 çorba kaşığı kabartma tozu
  • 1 küçük paket sıvı krema ( 200 ml)
  • 200 gr bitter küvertur çikolata

Fırınımızı 180 derecede ısıtalım.

Çikolatamızı ufak ufak kesip benmari usulü eritelim.

Yumurta,şeker ve vanilyayı birlikte yüksek devirde şeker iyice eriyene kadar çırpalım. Daha sonra sırasıyla çikolatayı ve kremayı ekleyip çırpmaya devam edelim.

Ayrı bir yere un, kakao ve kabartma tozunu eleyelim ve yumurtalı - çikolatalı karışımın içerisine ilave edelim ve düşükten hızlıya koyu bir kıvam alıncaya kadar çırpalım.

Ben 20 cm ve 14 cmlik iki çembere döküp öyle pişirdim. (Büyük bir fırın tepsisine yağlı kağıt serdim ve çemberlerin ikisini de bu tepsiye oturttum.)

Yaklaşık 50 dk sonra kürdan testi yapıp pişip pişmediğini kontrol edelim.

Hakikaten browni kıvamında çok lezzetli bir tadı oluyor.

Her iki keki de ortadan ikiye böldüm.Ayrıca üzerini de traşladım.(Kek kabaran bir yapıya sahip)

Kekleri hafifçe şekerli su ile ıslattım.

Arasına çikolatalı Cremole ve ganaj karışımı hazırladım. Pastayı pasraça çikolatalı ve ceviz krokanlı yaptım. Krokan'ın tarifini yemişi ceviz olarak değiştirip buradan uygulayabilirsiniz.

Dışına ganaj sıvayıp şeker hamuru ile kapladım.

Geçtiğimiz hafta misafirimi Mısır Çarşısı'nda gezdirirken yolum Fermo'ya da düşmüştü.Pastanın üzerindeki bebeği oradan almıştım.Pastanın konseptine uyunca, bebeği biraz royal icing ile sabitledim.

Son olarak kurdeleler ile dekorasyonunu tamamlamış oldum.

Bir sonraki yazım için meraklanmanızı sağlamak adına aşağıdaki resim belki yeterli olacaktır ;)


Afiyetle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder