15 Mart 2008 Cumartesi

Peynirli Poğaça ve Cumartesi (PDÇSE 19)

Akşam çaya gelecek misafirlerimiz için yaptığım peynirli poğaça.. Aynı zamanda hayatımda yaptığım ilk poğaça..

Sebebine gelince, yediğim poğaçalar hep "kıyır kıyır" olmuştur ve -annemin aksine- ben bundan pek hoşlanmam. Tercihim hamuru yumuşak olanlardır.. Bu sabah tarif defterimi karıştırırken, Peynirli Poğaça / Semiha başlığını gördüğümde aklıma üniversite yıllarımız boyunca sınavlara çalışma bahanesiyle toplanıp öğle yemeklerini ve çayı bir ritüele dönüştürmemiz, örneğin çay ve peynirli poğaça eşliğinde 19. yüzyıl romanlarını tartışmamız geldi.. Bunları düşünürken, aradığım şeyi de bulduğumu farkettim : madem ki defterime bir poğaça tarifi eklemiştim, bu mutlaka benim sevdiğim tarzda bir poğaça olmalıydı (mantıksal çıkarım yapmak zorunda kalmamın sebebi bahsettiğim zamanların 6-7 sene önce olmasıdır)..
Aynı zamanda peynirli poğaçalarla Yemek Güncesi'nin evsabiheliğini yaptığı PDÇSE-19'a katılıyorum, kendisine kolaylıklar diliyorum...

Gelelim tarife..

Malzemeler:

5 çorba kaşığı sıvıyağ
1 çorba kaşığı margarin (ben Becel kullandım)
1 yumurta (beyazı hamura katılacak, sarısı poğaçaların üzerine sürülecek)
3.5 su bardağı un
3 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
200 gr. beyaz peynir
çörek otu (arzuya göre)


Unu bir kaba eleyin ve kalan malzemelerle yoğurup hamur haline getirin. Hamurdan parçalar koparıp avcunuzda köfte yapar gibi yassılaştırın. İçine ufaladığınız beyaz peyniri koyun ve uçlarından tutup bohça gibi kapatın. Bu kısım alta gelecek şekilde yağlanmış fırın tepsisine yerleştirin. Aynı işlemi kalan hamur bitene kadar tekrarlayın. Poğaçaların üzerine yumurta sarısı sürün, dilerseniz çörek otuyla süsleyin. 175'c fırında poğaçaların üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder