15 Haziran 2012 Cuma

SİRKELİ POĞAÇA


 Cumamız mübarek olsun arkadaşlar....İzmir bir kaç gündür çok sıcak Temmuz ve Ağustos aylarını düşünmek bile istemiyorum..Allah yardımcımız olsun..
 Sevgili Sevalin sayfasında görüp denedim poğaçayı arkadaşım pastane poğaçası demiş ben sirkeli poğaça diye kaydettim not defterime.. 
Benim klasik poğaçamdan farkı içinde sirke olması tarif için arkadaşıma teşekkür ediyorum ve tarifi paylaşıyorum...
250 gr margarin yada tereyağ
1/2 su bardağı sıvıyağ
1/2 su bardağı yoğurt
1 pk kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
2 ym kaşığı sirke
2 tane yumurta akı hamuruna sarısı üzerine
aldığı kadar un
Tüm malzemeyi karıştırın yumuşak kıvamlı hamur yoğurun. Yarım saat dinlendirin. Cevizden büyük parçalar koparıp yuvarlayın içine peynir koyup kapatıp tekrar yuvarlayın. Üzerine yumurta sarısı sürüp 200C fırında pişirin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder