20 Haziran 2012 Çarşamba

HİBİSKÜS ŞERBETİ(KABUK TARÇINLI VE KARANFİLLİ)



HİBİSKÜS ŞERBETİ

MERHABALAR SİZE SICAK HAVADA İÇİNİZİ SERİNLETECEK BUZZ GİBİ BİR İÇECEK GETİRDİM BUYURUN:)

2 lt su

3-4 yemek kaşığı hibisküs

2 adet kabuk tarçın

8-10 adet tane karanfil

yaklaşık 5 dk kadar kaynattığım malzemeleri süzerek cam şişelere doldurdum buzdolabında soğutup isteğe göre buz ilavesi ile servis yaptım


Hava oldukça sıcak bu yüzden ben de içimizi serinletecek, susuzluğumuzu giderecek hem doğal hem de lezzetli ve şifalı bir içecek hazırladım:) gazlı içecekleri almıyoruz,içmiyoruz doğal içecekleri tercih ediyoruz
Hibisküsün yararları:

Hibiskus'un latince adı Kerkedeh'dir. Kerkedeh ise Sudan çöllerinde yetişen susuzluk gideren bir bitkidir.Zaten latince ismi olan Hibiskus da vücuda şifa veren, ferahlatan anlamındadır.Çay gibi demlenip içilir. Sudan'ın geleneksel bir içeceğidir. Halk dilinde yaprakları güle benzetildiği için Mekke gülü ya da Nar çiçeği olarak da bilinmektedir.
Hibiskusun Faydaları:
Ölü hücreleri yenileyicidir.
Kandaki şekeri düzenler.
Yüksek tansiyonu olanlara iyi gelmektedir.
Grip ve öksürükte nefes açıcı olarak kullanılmaktadır.
Böbrek iltihabına iyi gelmektedir.
Kireçlenmeyi önleyicidir.
Yüksek miktarda C vitamini içermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder