24 Haziran 2012 Pazar

biraz serinleyelim sonra vejeteriyan lazanya yapalım







MALZEMELER:
-8 yaprak lazanya
-2 soğan-küçük doğranmış
-250 gr.kesilmiş mantar
-1tatlı kaş.toz kırmızı biber
-1 tatlı kaş.domates salçası
-1 çorba kaş.biber salçası
-tuz

BEŞAMEL SOSU:
-800ml.süt
-2 tepeleme çorba kaş.un
-40 gr.tereyeğı
-isteyen 1 yumurta sarısı

NASIL YAPTIM :
-soğan,mantar kavurdum
-k.biber ve salçaları ilave edip kavurdum,2 çorba kaş.su ile incelttim
-kenarda beklesin
-SOSU:
-yağı eridikten sonra unu ilave edip beraber biraz kavurdum,kenara çektim,çırpıcı ile sütü ilave ederken hep çırptım,tencerenin kenarlarında un kalıntısı olur,kaşık ile sıyırın süte ,koyulaşıncaya kadar çırpın.....yok ,baloncuklar çıkana kadar nedense lazaniyalar kuru kullanıldığı için beşamel biraz sıvık olmalı ,ben demiyorum,lazanya kutusunda talimatlar öyle diyoru,çok da iyi diyoru.
-benim borcam tam iki yaprak alıyoru ,böyle olursa lazaniya devrilmez
-borcamı yağılıyorum,üstüne 2 yaprak yan yana diziyorum,üstüne mantarlı karışımdan koyuyorum ( karışımı 4 de ayırın ),üstüne beşamel sos,kaşar rendesi ,yine 2 yaprak.......en üstte kalan beşamel ve kaşar rendesi,20 dak.beklemesi lazım ki yapraklar nemlensin,ben öylende yaptım,souduktan sonra ağızını kapatıp buz dolapta beklettim ,çok pratik oldu.
-180'fırında ,üstü kızarana kadar pişer ,10-15 dak.fırını kapattıktan sonra bekler fırında.

PİŞMİŞİ ÇEKEMEDİM.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder