21 Şubat 2010 Pazar

Soft Bowl'la Kek Yaptık

Pazar günü Sevil ve Birsen'in daveti üzerine Hobimle Mutluyum Lezzet Okulu'na gittim. Yemek blogu yazarlarıyla beraber kek pişirdik ve Soft Bowl kek kalıplarını denedik. Güleryüzlü evsahibeleri bizim için hazır ettikleri malzemeleri herhangi bir tarife bakmadan içimizden geldiği gibi kullanmamızı ve portakallı kek yapmamızı söylediklerinde doğrusu biraz telaşlandım. Neyse ki korktuğum gibi olmadı, istediğim hamur kıvamını tutturdum.

Kekin taşmaması için Soft Bowl kalıplarına koyduğunuz kek hamuru kalıbın yarısını geçmemeliymiş.

Kekler fırına verilince sevgili Birsen'in peynirli poğaçaları ve nefis kısırını tattık..

Tuzluların üzerine de sevgili Sevil'in kestaneli pastasını afiyetle yedik. Kızlar ikinizin de ellerine sağlık, hepsi çok güzeldi.. Çok incesiniz..

Bu da benim kekim.. Kalıptan çıkarırken bir kısmı parçalandı maalesef..

Soft Bowl kalıplarını ilk defa denediğimden püf noktalarını bilmiyordum. Öğrendim ki kalıpların benim her zaman yaptığım gibi sıvıyağ ile değil, katı yağla yağlanması gerekiyormuş.

Bu birbirinden güzel kekler de blog yazarlarının yaratıcılıklarının sonucu.. Birsen'cim, Sevil'cim herşey için çok teşekkürler, keyifli bir pazardı..

Hediye edilen kek kalıbını bir kez daha deneyeceğim, bu sefer kalıbı Becel ile yağlarım.. Sonucu sizlere de bildiririm.. Sahi, aranızda Soft Bowl kullananlarınız var mı? Belki sizlerin de tavsiyeleri vardır..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder