23 Şubat 2010 Salı

HAVUÇLU PİLAV

havuçlu pilav


Şimdi size pilav mı , makarna mı diye sorsam , ne dersiniz ? Pilavdan vazgeçmem mi, makarnasız olmaz mı yoksa farketmez mi?
Benim cevabım bu soruya kesinlikle PİLAV !
Makarnayı da severek yiyorum elbette, bu her halimden belli de oluyor zaten :) Ama bir tabağa pilav konsa diğerine makarna aklım pilavdan yana kalır , bu hiç şaşmaz :)
Pilav yapan kadın, her yemeği güzel yapar derler.Bilmem doğruluk payı nedir ama ben pilavı güzel yapıyormuşum.Vallahi kendimi methetmiyorum, yiyenlerin yorumu :)
Bu pilav uygulaması ise geçenlerde annemden geldi. Aklımızda değil pilav, yemek yemek yokken, kuzenim birden teyze bize havuçlu pilav yap dedikten yaklaşık 20 dk sonra tabağımızda bu lezzeti buluverdik. Benim daha önce yapmışlığım yoktu, Engincik yemez çünkü.. Ama tadı damağımda kaldı.
Malzemeler:
  • 1 adet orta boy havuç
  • 2 su bardağı pirinç
  • 3 su bardağı su
  • 2 adet maggy tavuk bulyon
  • tuz
  • 4 yemek kaşığı mısırözü yağı

Pilavı yapmadan yarım saat önce pirinçlerin üzerine sıcak su döküp, bekletiyoruz.

Havucu rendeleyip , pilavı yapacağımız tencereye alıyoruz. Üzerine yağı da koyarak havuçlar yumuşayıncaya kadar kavuruyoruz. Pirinçlerin suyunu süzüp, sotelenen havuçlara ilave edip bir süre de birlikte kavurmaya devam ediyoruz. 3 su bardağı oda ısısında suyu (sıcak olmayacak) üzerine koyup, bulyonları ve bir miktar tuz katıyoruz. Karıştırdıktan sonra kapağını kapatarak pişmeye bırakıyoruz. Suyunu çekince bir süre demlenmeye bırakıyoruz.

Afiyetle, sağlıkla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder