28 Şubat 2010 Pazar

ETÜT KURABİYELERİ

ETÜT KURABİYELERİ
Selamlar arkadaşlar hepinize sağlıklı huzurlu mutlu bir hafta diliyorum,geçenlerde yeğenimin okulda arkadaşları için yaptığım kurabiyelerim,aslında tatlı kurabiyelerim fok balığı kurabiyeleri olacaktı.Biraz kurabiye maceramdan bahsedeğim.
Hamuru yoğurdum şekil verdim pişirdim sonuç güzel oldu ama iş kaş bıyık yapmaya gelince işte orası biraz zor.Saat gecenin 11i benim halim kalmadı kurabiyeler sabaha yetişmesi lazım,önce ince sakin bir şekilde yavaş yavaş kurabiyelere kaş bıyık yapmaya başladım ama baktım bitecek gibi değil bende şırıngaya yok krema pompasında bahsetmiyorum bildiğimiz şırıngaya eritilmiş çikolatayı doldurup hızlı bir şekilde kurabiyeleri bitirdim.Demekki neymiş bu kurabiyeler kısıtlı zamanda yapılacak kurabiyeler değilmiş neyse ben artık tarife geçeyim tarif acemi şef esradan yapacak olanlara kolay gelsin.
250 gr. oda ısısında yumuşamış tereyağı-margarin de olur
1 su bardağı pudra şekeri-120 gr
Aldığı kadar un (yaklaşık 3-3,5 su bardağı alıyor)-1 su bardağı 135 gr.
1 tatlı kaşığı şekerli vanilin
Damla çikolata
30-40 gr. çikotala-benmari usulü eritilecek
2-3 çorba kaşığı ekstra pudra şekeri
Margarini pudra şekeriyle karıştırdım,vanilin ve aldığı kadar unla orta yumuşaklıkta hamur yaptım.Bir yemek kaşığı kadar hamurdan aldım yuvarladım oval şekli verdim parmağımla arka kısmına bastırdım (esram burada fotoğraflarla çok güzel anlatmış )daha sonra damla çikolatalarla göz ve ağız yaptım ,ısıtılmış fırında pişirdim.
Kurabiyeler pişince fırından aldım soğuyunca pudra şekerine batırdığım fırçayla kurabiyeleri biraz beyazlattım daha sonra eritilmiş çikolatayla kaş bıyık yapmaya çalıştım.
Bu kurabiyelerde yine aynı gün için yapıldı,sirkeli kurabiyeler ,şimdilik benden bu kadar hoşçakalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder