13 Şubat 2010 Cumartesi

ÇARŞAF BÖREĞİ

ÇARŞAF BÖREĞİ
Selamlar arkadaşlar çarşaf böreğini bir kaç kere denedim ,ama istediğim lezzette yapamamıştım.Amaaa vazgeçmedim,ne demişler azmin elinden bir şey kurtulamaz.Eğer sizde deneyip yapamadıysanız bir kere bu tarifi deneyin,şimdi sıra böreğimizde işte malzemeler.
1 su bardağı ılık su
bir çimdik maya
biraz tuz
2 yemek kaşığı sıvıyağ
un
Önce suyla mayayı ve tuzu karıştıralım,sıvıyağıda ekleyelim.Aldığı kadar unla ele yapışmayan bir hamur yapalım.4 veya 5 parçaya ayıralım.Yemek tabağı kadar açalım.Açtığımız hamurları koyacağımız tabağı veye tepsiyi biraz yağlıyalım.İlk hamuru tepsiye koyalım daha sonra hamurların aralarını yağlayarak üstüste dizelim.30 dk beklettikten sonra hamurları ters yüz edip en üsteki hamuru masasın üzerine yayılmış sofra bezinin üzerine alalım.
Kenarlarından yavaş yavaş hafif hafif arada bir çarşaf dalgalandırır gibi çekiştirerek açalım.Bu yöntemi acemi şef arkadaşımda görmüştüm.
Daha sonra yufkanın üzerine biraz sıvıyağ gezdirelim hazırladığımız iç harçtan hamurun üzerine gezdirelim.Örtünün kenarından tutarak hafifçe kaldırıp yufkayı rulo haline getirdim.Gül böreği şekli verip tepsiye dizelim.Yumurta sarısını biraz sıvıyağla karıştırıp,böreklerin üzerine sürelim.Isıtılmış fırında pişirelim.
Böreğimi P.D.Ç.S.E 54 ev sahibi arkadaşım
hayattan azıcıka gönderiyor kolaylık diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder