17 Şubat 2010 Çarşamba

BALKABAĞI HOŞAFI

RESMİ DAHA BÜYÜK GÖRMEK İÇİN LÜTFEN ÜSTÜNE TIKLAYINIZ

ÜZÜMLÜ BALKABAĞI HOŞAFI


Yıllar önce bir köyde düğün yemeğinde bu hoşafı gördüm aaa kabaktan hoşafmı olur demiştim yediğimde de tadına şaşırmıştım,aradan geçen zaman zarfında yapmak nasip olmadı niye mi? Şöyle bol cevizli şerbetli kabak tatlısı yapmaktan hoşafa sıra gelmedi:)) ama şimdi diyetteyim ya!!! Tatlı yasak diye evdeki kabağı biraz mücver,biraz hoşaf, biraz da çorba yaparak değerlendirdim çorba tarifim yakında gelecek
Balkabağı kabukları soyulup yıkanır, küp şeklinde doğranır su ve karanfil ile ocağa konur, pişmeye yakın daha önceden yıkanıp su içinde bekletilen çekirdeksiz üzümler ilave edilir çok kısa sürede pişen malzemenin içine arzuya göre şeker ilave edilir(ben çok az miktarda koydum) ve ocak kapatılır
Sonuç olarak; lütfen deneyin, farklı bir lezzet yakalayın, yerken kabak tatlısının az şekerli halini damağınızda hissedeceksiniz

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder