27 Ekim 2009 Salı

ZENCEFİLLİ ARMUTLU KEK

Bir kaç gündür pörsümüş armutlarımla bakışıp duruyoruz mutfakta :) Hava da inanılmaz kasvetli ,armutlar da gözüme kek gibi görünmeye başlayınca hemen pişirip 5 çayına hazırlık yapayım dedim:) Çok da iyi yapmışım nefisss ,hafif ıslak, pamuk pamuk bir kek oldu. Tavsiye ederim hepinize:)

Bu arada Sevgili sultanım tarafından mimlenmiş bulunmaktayım:) Kendisine pek çok teşekkür edip ,güzel yanaklarından da makas alıp soruları hemen cevaplıyorum:))))


1-En sevdiğiniz 3 çiçek ismi?

*Orkide
*Beyaz Gül
*vee bütün kır çiçekleri :)

2-Gerçekleşmesini istediğiniz 3 hayaliniz?

*Acilen kilo verip fit olmak:))))
*Emreciğimin üniversiteyi bitirdim anneciğim dediği anı yaşamak:)
*Eşimle dünya turu...

3-En sevdiğiniz ve en sevmediğiniz 3 huyunuz?

sevdiklerim:)
* hep gülümserim:)
*Anaç ruhluyum
*Çok pratik ve hızlıyım:)

sevmediklerim:(

*Çabuk kırılırım:(
*Herşeyi içime atarım:(
*Yemek yemeyi çok severim:) )

4-Gıcık olduğunuz 3 hareket

*Herşeyi ben bilirim diyen insanlar...
*Hayatıma müdahale etmeye çalışan insanlar...
*Pasaklı ve yavaş insanlar:)

5-Bu benim bu güne kadar olan en kara günümdü, dünya başıma yıkıldı ve bir daha ayağa kalkamam diye düşündügünüz olay?

2 aylık hamileyken mutluluktan zıplaya zıplaya gittiğim doktorda düşük tehlikesiyle karşı karşıya olduğumu öğrendiğim an dünya başıma yıkılmıştı...O an ölmek istemiştim inanın...

Çok şükür eşimin de desteğiyle 9 ay sonra emremi kollarıma aldım. canım yavrum benimmmm:)

Bendeee çubuk krakerimi ve sevgülümü oyuna davet ediyorum...hadi bakalım kızlar kolay gelsin:)

Hepinizi seviyorum , öpüyorum veee tarife geçiyorum:)


MALZEMELER:




3 Adet yumurta

1 su bardağı tozşeker

1 su bardağı ayçiçek yağı

1 su bardağı yoğurt

1 şeker kaşığı kadar tarçın

1 şeker kaşığı kadar toz zencefil

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 çay bardağı ceviz

2 adet iri ve sert armut

3 su bardağı kadar un



YAPILIŞI:



Geniş bir kasede yumurtaları ve şekeri iyice çırpıyoruz.

Sıvıyağı ve yoğurdumuzu ekleyip tekrar çırpıyoruz.

Tarçını,zencefili,kabartma tozunu,vaniyayı ve elenmiş unumuzu da ilave edip tekrar karıştırıyoruz.

Armutlarımızın kabuklarını soyup küp küp doğrayıp.una bulayıp hamur karışımımıza ekliyoruz. Cevizi de (dişe gelecek şekilde) una bulayıp karışıma ekleyip karıştırıyoruz.

Kek Kalıbımızı yağlayıp unluyoruz ve hamurumuzu döküyoruz.

Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana dek pişiriyoruz...



AFİYET , BAL OLSUN



SEVGİLER , ÖPÜCÜKLER



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder