21 Ekim 2009 Çarşamba

TUZLU KURABİYE

Tarifimi 46. P.D.Ç.S.E. için nurmutfakta arkadaşıma gönderiyorum...


Kızlarım bütün çocuklar gibi hamurla oynamaya bayılıyorlar, genelde ben hamur yaparken'anne bizede verecekmisin diye'resmen başımın etini yiyolar :) ee mecburen onlara birer parça hamur verip oyalıyordum ( daha sonra o hamurlar atılıyordu tabii :)) Bu kez öle yapmadım 'haydi kızlar ben hamur yoğuracağım siz kurabiye yapacaksınız' dedim.Evde öyle bir sevinç çığlığı attılarki sormayın.Eller yıkandı,kollar dirseklere kadar sıvandı,sandalyeler tezgaha yaklaştırıldı :) Ben hamuru hazırladım tezgahın üzerinde açtım ve kalıpları ellerine verdim,sarışın olan mervedeki yarım ay şeklindeki kalıp,esmerim sudemde su damlası vardı hamurun sonlarına doğru merve ben sıkıldım anne deyip ellerini yıkayıp gitti,sude hamuru sonuna kadar yaptı ve ben yumurtasını sürdüğümde üzerine susamlarını serpip 'tamam anne hadi pişir'dedi ve ellerini yıkamaya gitti :) Kızlarımın elinden kurabiye yedim arkadaşlar,ne büyük bir zevk.Akşamı bile beklemeden babaya telefonda söylendi bu olay.Baba ben yarım ay yaptım,bende su damlası baba :) Heyyttt kim tutar artık bizi.Haydi buyrun kızlarımın elinden sizde biber tane kurabiye alın.
Malzemeler
1 paket yumuşak margarin
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
Yeteri kadar un,tuz
Üzerine : 1 yumurta,Çörekotu yada susam
Yapılışı
Hamur malzemelerimizi karıştırıp (tahminen 4 su bardağı un) yeteri kadar un ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edelim.Hamuru 1 santim kalınlığında açın ister kurabiye kalıpları ile isterseniz bardak ile yuvarlak şekiller kesip tepsiye dizin.Üzerine yumurta çırpıp sürün ve susam yada çörek otu serperek 180 derecelik fırında üzerleri hafif pembeleşinceye kadar pişirin.Pişen kurabiyelerinizi fırından çıkardıktan sonra tepside bekletmeyin,tepsinin sıcaklığıyla pişmeye devam eder.
Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder