1 Ekim 2009 Perşembe

KIYMALI PİDE

Arkadaşlar herkese selam.Malum benim kızlar tümden hasta.Küçük kızım Feyza çok ağır geçiriyor iki gecedir sabah ezanından sonra yatıyoruz.Bu gün verdiğim mamayı çıkarmadı çok şükür ve öksürüğü daha az.Bir kaç gündür hep kuş uykusundaydı 10-15 dakka uyuyordu bu gün öğlen uykusunu 1 saate yakın uyudu.Bende bundan istifade arkadaşlarımı ziyaret etmeye çalıştım ama gidemediğim arkadaşım varsa özür diliyorum.
Kıymalı pide tarifi vereceğim ama aslında pidenin tarifi olmaz,her kes kendi damak tadına ve zevkine göre ayarlar.Annem Yenimahallede oturuyor ve biz gittiğimizde genelde pide yaptırırız, yenimahalleyi bilenler için söylüyorum yenimahalle 1.durakta YILDIZ PİDE KEBAP SALONUNDA yaptırıyorum,hamuru gerçekten çok lezzetli.Ben kendi hazırladığım harcın tarifini paylaşacağım sizlerle.
Malzemeler
  • 700 gr.kaburgadan ortayağlı kıyma
  • 7-8 ortaboy domates
  • 7-8 çarliston yada sivribiber
  • 4-5 ortaboy kuru soğan
  • 1 demet maydanoz
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • Tuz,karabiber,pulbiber.
Yapılışı
Domates,biber,kurusoğan ve maydanozları ayıklayıp yıkayalım ve robotta çok ince olmayacak şekilde çekelim.Robotta hazırladığımız malzemelerimizi kıymaya ekleyelim.Tuz,karabiber,pulbiberide arzu ettiğiniz miktarda ekleyip karıştıralım.Bu aşamada annem her zaman yarım su bardağı kadar sıvı yağ ekler,pidelerimiz çok yumuşak ve güzel olur.
Biz baharatlı sevdiğimiz için 2-3 pidelik kızlara yoğurduğum harçtan ayırıp,geri kalan harca bol baharat atıyorum.
Birde bir küçük patatesi rendenin ince tarafıyla rendeleyip pide harcına eklerseniz,tadı çok güzel ve yumuşak bir pide oluyor.
Pidenin olmassa olmazı yeşil salata,o gün oğlum babaanneye gelmemişti,soğan salatasına bayılır her pide yaptırdığımızda kesin ister ve yaptırır.Biz yeşil salata yedik.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder