30 Ekim 2009 Cuma

DOMATESLİ PİLAV VE MİM CEVAPLARIM

Değişik pilavlar denemeyi seviyorum.Deneyip beyendiklerim ve sık sık yaptıklarımdan biride domatesli pilavdır.Gerçi resim biraz bulanık olmuş ama tadı harikaydı.Tarifime geçmeden önce canım zeynebim beni mimlemiş onun sorularına cevap vermek istiyorum

1-en sevdiğiniz 3 çiçek ismi nedir?
Gül, orkide ve lale

2-Gerçekleşmesini istediğiniz 3 hayaliniz nedir?
Şimdilik sağlıklı bir ömür sürüp ,dünyayı dolaşmak hayalim var

3-En sevdiğiniz ve en sevmediğiniz üç huyunuz?

en sevdiklerim;
Beceriksiz bir tip olmayışım ,dürüst ve çalışkan oluşum
en sevmediklerim ise;
hassas bir insan oluşum ,uykuyu sevmemem keşke biraz sevseydim :):) ve çok üşümem keşke biraz daha az üşüseydim:):)

4-Gıcık olduğunuz 3 hareket nedir?
Yalancılık ,ikiyüzlülük,olduğun gibi görünmemek ,herşeye karışan dırdır vır vır tipler:):)

5-Bu benim en kara günümdü ,dünya başıma yıkıldı ve bir daha ayağa kalkamam dediğiniz bir olay varmı?
Çok şükür şimdilik böyle bir gün,olay yaşamadım, allahta yaşatmasın.

DOMATESLİ PİLAV
MALZEMELER:

1 çorba kesesi pirinç
2 adet domates
2 tatlı kaşığı tereyağ
2 çorba kaşığı zeytinyağ
1 dilim limon
1 tatlı kaşığı tuz
1,5 çorba kasesi su

YAPILIŞI:

Pirinçlerimizi üstünü geçecek kadar sıcak su koyup 20 dakika kadar bekletiyoruz.Daha sonra yıkayıp,süzüp kenara alıyoruz.Domatesleri soyup, rendeliyoruz.Bir tencereye yağları koyup süzülmüş pirinci atıp 5 dakika kadar karıştırarak kavuruyoruz.Domatesi ve suyunu katıp tuz ekleyip limon dilimini içine atıp ağzını kapatıp kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.Limon dilimi pilavın beyaz olmasını sağlıyor.Pilav pişince suyunu çeker üstü göz göz olur.Kontrol edip pişip pişmediğine bakarsınız pişmemiş ise azıcık su ilavesi yaparsınız malum pirincine göre bazen pişmesi değişiyor.Pişince ağzını kağıt havlu ile kapatıp 15 dakika demlendiriyoruz.Afiyetolsun.
Tarifim dört kişiliktir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder