29 Ekim 2009 Perşembe

  1. AÇMA P.D.Ç.S 46
    Selamlar arkadaşlar yarın mübarek cuma günü cğmlemizim cuması şimdiden mübarek olsun.Böyle mübarek günlerde bol bol dua edelim arkadaşlar bir tarafımızda nerden çıktığı bilinmeyen malum grip,diğer yandan aylardır süren ekonomik kriz ,kime dokunsan bir steres bir gerginlik Allah yardımcımız olsun.
    Neyse ben geçeyim açmalarıma tarifimi etkinliğin ev sahibi arkadaşım nura gönderiyorum.
    1/2su bardağı ılık süt
    1/2 su bardağı ılık su
    1/2 su bardağı sıvıyağ
    1/2 paket yaşmaya
    3-4 yemek kaşığı şeker
    bir çimdik tuz
    un
    margarin
    Ilık su ve süt karıştırıp şekeri ve tuzu ilave ettim.Mayayı ilave edip erittim biraz bekletip mayanın kabarmasını bekledim.Sıvıyağıda ilave ettim.Eğer maya kabarmazsa mayada sorun var demektir.Aldığı kadar unla oldukça yumuşak hamur yaptım.Ilık yerde mayalanmasını bekledim.

    Mandalina kadar parça aldım,kimini elimle kimini merdaneyle biraz açtım oda ısısında yumuşamış margarinden sürdüm.Rulo yapıp iki uçtan birbirine ters yöne kıvırdım.
    Uçları birleştirdim biraz şeker karıştırılmış yumurta sarısı sürdüm.Isıtılmış fırında pişirdim.
    Şimdilik hoşçakalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder