8 Mart 2009 Pazar

ZEYTİNYAĞLI BAKLA ,KEREVİZ SALATA VE KÜMBET PASTA

Herkesin Mevlid Kandilini en içten dileklerimle kutluyorum.Dualarda buluşmak dileğiyle..

Kereviz salatasını ilk kez yaptım ve beğendimmi açıkcası bilmiyorum sanırım pek bişey anlamadım tadından o güzel kokusu limonla ovulduğu için gitmiş gibiydi yinede salata sevenler için bu lezzeti sizlerle paylaşmak istedim.Zeytinyağlı baklayı ve kümbet pastayı annem,babam ve ablam(Sevcan) için yaptım.Yeğenim Mertcan ve kızım Şeyma için cumartesi gününü annemde geçirdik.Meliha ablam bu toplantıya eşlik edemedi.Güzel bir gündü harika yemekler vardı tatlıda benden olsun istedim baklayıda babam sevdiği için yaptım.Kümbet pastayı ilk kez yaptım.Alel acele yapılmış bir pastaydı.Yinede tadı çok güzeldi.
ZEYTİNYAĞLI BAKLA
Yarım kilo bakla( soğuk suda yarım limon içine sıkılıp bekletilir)
1 tatlı kaşığı un
1 adet limonun yarısı
1 tatlı kaşığı şeker
2 tane soğan
tuz
baklanın üstüne geçecek kadar su
Yapılışı:
Bir soğanı piyazlık doğra.Diğerini tencerenin ortasına doğramadan koy.(Yemek pişitkten sonra tencerenin içerisinden çıkartıcaz)Etrafına baklaları siz.Üstüne piyazlık doğradığın soğan,tuz,un,şeker,limon suyu,zeytinyağ,su hepsini koy.Kapağı kapa pişmeye bırak.Piştikten sonra servis ederken ince kıyılmış dereotuyla servis et.


KEREVİZ SALATA
3 adet kereviz
zeyitinyağ
limon
tuz
yoğurt
sarımsak
Yapılışı:
Kerevizleri soyup rendeledikten sonra yarım adet limon suyuyla çok az bir suda elimizle ovalarız.
Üzerine sarımsaklı yoğurtlu zeytinyağ ve limonla tatlandırılmış sosu dökeriz.Afiyet olsun.
KÜMBET PASTA

2 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
İÇ MALZEMESİ:
2 poşet krem şanti
2 su bardağı süt
muz
üzeri için çikolata sosu

KÜMBET PASTA
2 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 su bardağı şeker
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
İÇ MALZEMESİ:
2 poşet krem şanti
2 su bardağı süt
muz
üzeri için çikolata sosu
YAPILIŞI:
Yumurta ve şekeri çırp.Üzerine yoğurdu ve vanilyayı ekle çırpmaya devam et.Elekten geçirdiğin un ve kabartma tozunuda ekle fazla çırpmadan yağlanmış kelepçeli kalıba dök.Fırına sür.Kürdan kontrolü yap.(pişip pişmediğini anlamak için)Ilıyan keki ortadan ikiye kes.Üst kısmını yuvarlak çukur streç film serilmiş bir kaba yerleştir.Ben borcam kullandım.İç malzemesine ben krem şanti ve muz kullandım ama siz arzuya göre puding yada kendi yaptığınız pasta kreması kullanabilirsiniz.( Benim pastanın acelesi vardı evde olan malzemeleri çok hızlı bir şekilde kullanıp yetiştirmem gerekliydi)Kekin diğer parçasınıda üzerine kapatıp buzdolabında 1 gün bekletmeliyiz ben anneme gideceğim için sadece 2-2,5 saate yakın bekletebildim.Dolaptan çıkardığımız keki bir tepsi üzerine ters çevirerek çıkarıyoruz.Üzerine ben hazır çikolata sosu kullandım.Pasta süslemesi ve hindistan cevizi serptim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder