23 Mart 2009 Pazartesi

ZEBRA KEK


ZEBRA KEK P.D.Ç.S.E 39
Bugün zebra kek yaptım kekimi etkinliğin ev sahibi pastakur arkadaşıma gönderiyorum kolaylıklar diliyorum.
3 yumurta
1 su bardağı şeker
1su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
2+1/4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
2 kaşık un
2 kaşık kakao
Yumurta ve şekeri mikserle köpürtene kadar çırptım.Sıvıyağı,süt,ilave edip çırptım en son un,kabartmatozu,vanilini eleyerek ilave ettim çırpma teliyle karıştırdım.
Hamuru ikiye böldüm birine kakao diğerine 2 kaşık un ilave ettim,telle iyice çırptım.
Yağlanmış kalıba önce bir fincan sade hamurdan kalıbın tam ortasına döktüm,daha sonra bir fincan kakaolu hamurdan sade hamurun tam ortasına döktüm bu şekilde hamur bitene kadar devam ettim ısıtılmış fırında pişirilir.26cm lik kalıpta yaptım ama biraz ince kek oldu bir dahaki sefere 22 veya 24 cmlik kalıp kullanacağım şimdilik hoşçakalın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder