28 Mart 2009 Cumartesi

Portakallı Kek

Uzun zamandır yeni bir tarif denediğim yoktu, ben de Emine Beder'in kitabını elime alıp kekler bölümüne bir göz attım. Portakallı kek başlığını görünce aklıma dolapta duran portakalların gelmesiyle "tamamdır!" dedim ve başladım yumurtaları köpük köpük oluncaya kadar çırpmaya..

Malzemeler:
3 yumurta
7 çorba kaşığı un (tepeleme)
7 çorba kaşığı şeker (tepeleme) *
1 paket kabartma tozu
1 portakal kabuğu rendesi
1 portakalın suyu

Yumurtaları beyazlaşıp köpürene kadar mikserle çırpın. Şekeri de ilave edip 3-4 dk. daha çırpın. Portakal suyunu ve portakal kabuğu rendesini bu karışıma ekleyip yarım dakika çırpın. Elenmiş un ve kabartma tozunu da katıp karıştırmaya devam edin. Hafif yağladığınız kek kalıbına bu karışımı döküp 190' fırında 30- 35 dk. pişirin.

* Tarifin aslında pişen kekin üzerine 2 portakal suyu, 3 çorba kaşığı şeker ve 1 portakal kabuğu rendesinin bir taşım kaynatılıp soğutulmasıyla elde edilen şerbet dökülüyor. Benim gibi keki şerbetsiz yaparsanız kek hamurunun içindeki şeker miktarını arttırabilirsiniz.


Sevgili Müjde ve Seda lakabım olup olmadığını merak edip beni mimlemişler.. Lisede arkadaşlarım bana soyadımla hitap ederlerdi. Uzun soyadımı kısalıp "Cander" olmuştu. Babacığım da bana küçüklüğümden beri "çinçoz" der.. Ben de Taze Nane ve Ayşe'yi mimliyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder