25 Mart 2009 Çarşamba

KÜMBET PASTA




Geçen hafta ilk kez denediğim ve annemlere gitmek için acele ettiğim kümbet pastanın görünüşü ve borcamın yayvan oluşu nedeniyle sunumu hiç hoşuma gitmemişti.Kırmızı çukurmu çukur bir kase aldım.İnat ettim ve kümbet pastayı tekrar yaptım.:))) Ablamı soran blogcu arkadaşlarıma hemen cevap veriyorum.Kanında aseton denilen bir mikrop çıkması nedeniyle 2 gün hastanede kaldı.5 şişe serum verdiler.Şuan iyi kanındaki mikrop yok edildi ama mide bulantıları yüzünden yemek blogları gezemediği gibi yemekteyiz programını daha izleyemiyor.Kandaki aseton bir çeşit çocuk açlık grevine giriyor ve hiç bir şekilde beslenmiyor ve bir süre sonra kandaki mikrop giderilmezse çocukta bilinç kaybına neden oluyor.Elhamdülillah bu durum atlatıldı.Tuberkimiz hasta okula gitmiyor bir kaçgündür haliyle Rüzgarada geçiyor tabi hastalık ne diyim Allah yardımcısı olsun işi zor çok zor....Şimdi geçelim tarife..Kesilmiş halde resmini koymayı unuttum buda tabi büyük bir hata ama kümbete benziyor ya bu yeter bana:))

KÜMBET PASTA
3 adet yumurta
1,5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
alabildiği kadar un
1 çay kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
1 paket kakao
Puding için malzemesi:
1 kilo süt
5 yemek kaşığı mısır nişastası
5 yemek kaşığı şeker
50 gram margarin
1 poşet krem şanti
Üzeri İçin:
Çikolata sosu
Yapılışı:
Tek tek resimleyerek nasıl yapıldığını anlatığım için bu defa resimlemedim.Şekerimizi ve yumurtamızı çırpar sırasıyla yoğurt,vanilya ve sıvayağını ekler elekten geçirdiğimiz kabartma tozunu ve unuda ekliyoruz.Kek kalıbımızı yağlayıp unladıktan sonra kekimizi fırında pişmeye bırakıyoruz.Pudingimizi pişiriyor ve ocağın altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.Soğuyan pudingimize 1 poşet krem şantiyi ekleyip mikserle çırpıyoruz.Fırından çıkardığımız keki ılıdıktan sonra ortadan ikiye bölüyoruz.Kekin her iki kısmınıda şekerli sütle ıslatıyoruz.Yuvarlak derin kaseye streç film serip kekin üst kısmını kasemize koyup pişirdiğimiz pudingi arasına koyuyoruz.Kekimizin alt kısmınıda üzerine yerleştirip bir gece buzlukta bekletiyoruz.Ertesi gün kekimizi tepsimize ters döndürerek kalıbından çıkartıyoruz.Poşetin arkasında yazdığı gibi çikolata sosunu pişiriyor ve soğuduktan sonra pastamızın üzerine döküyoruz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder