4 Mart 2009 Çarşamba

ALMAN PASTA VE SULTAN LOKUMLARI P.D.Ç.S.E 37



Bu güzel iki lezzeti sevgili arkadaşım http://sevincceden.blogcu.com/ gönderiyor kendisine kolaylıklar diliyorum.Bugün kermesimiz vardı bir hafta ne yaparım diye düşünmüşken bugün sabah yine fikir deiştirerek alman pastası ve sultan lokumu yapmaya karar verdim.Hem acele edip kermese yetiştirmem gerekliydi hem güzel hemde pratik olmalıydı.Kaç gündür kermesin resimlerini çekicem ve satıştada arkadaşlarıma yardım edicem düşüncesinde olan ben malesef ikramları bile eşimle gönderdim.Günlerdir ne yemek yapasım ne kalkıp iş yapasım bol bol uyuyasım var bir halsizlikdir gidiyor hasta değilim ama içimden hiçbirşeyde yapmak gelmiyor mecbur olduğum ve söz verdiğim için 2 çeşit ikramımı hazırladım.
SULTAN LOKUMU
2,5 su bardağı süt
4 yemek kaşığı un
1 su bardağı toz şeker
1 yumurtanın sarısı
1 yemek kaşığı tereyağ
1 pk. vanilya
1 su bardağı hindistan cevizi
1 kese ceviz içi
YAPILIŞI:
Unun ağır kokusunun çıkması için tereyağı ve unu birlikte bir kaç dakika kavurdum.Sütü yavaş yavaş ilave ettim.Çırpma teliyle sürekli çırptım.Hemen ardından 1 su bardağı şekeri ilave ettim.Koyulaşıp muhallebi kıvamına gelince vanilya ve margarnimi ilave ettim.Ocağın altını kapadıktan sonra mikser yardımıyla bir dakika kadar çırptım.Yuvarlak cam kaseye boşaltıp buzlukta 1 saat kadar dinlendirdim.Akşamdan yapılıp buzdolabında 1 günde bekletilebilir.Benim gibi acelesi olanlar için ise buzluk giriyor devreye:)Buzluktan çıkardığım muhallebimizi bir kaşık yardımıyla elimize aldıktan sonra içerisine ceviz yerleştiriyoruz ve yuvarlıyoruz.Hindistan cevizine buluyoruz.

ALMAN PASTASI:
2 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
2çay bardağı şeker
3 çay bardağı un
1 paket kabartma tozu
MUHALLEBİSİ İÇİN:
500 gram süt
1 adet yumurta
3 çorba kaşığı un
1 çay bardağı şeker
1/4 margarin
1 adet muz
4-5 adet çilek
YAPILIŞI:
İki adet yumurtayı ve 2 çay bardağı şekeri biraz çırptım.Üzerine yoğurdu ekleyerek karıştırdım.Un ve kabartma tozunuda birlikte ilave ettim.Çok karıştırmadan yağlanmış yuvarlak kelepçeli kek kalıbına hamuru döktüm.Sıcak fırına sürdüm.
Margarin hariç bütün malzemeyi tencerede muhallebi kıvamını alıncaya kadar çırpıcı yardımıyla sürekli karıştırarak pişirdim.Ocaktan indirdikten sonra margarini ilave ettim ve mikserle çırptım.
Fırından çıakrdığım keki biraz ılıdıktan sonra ikiye böldüm.Kesilen yüzeyine muhallebiyi döşedim.Diğer yarısını üzerine kapadım.Kekin tamamiyle soğumasını bekledim.Son olarakda üzerine bolca pudra şekeri serptim.(süzgeç yardımıyla)Üzerini çilekle ve muzla süsledim.Hem basit hemde sunumu güzel hemde leziz bir tat.Dilimleyerek servis edemedim.Dokunmadan kermese gönderildi:)Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder