23 Mart 2009 Pazartesi

PİZZA


Bu ayki p.d.ç.s.e'ne ev sahibeliği yapan arkadaşımıza ben yorum bırakamadığım için malesef ben baktım baktım sayfada yorum bırakılıp haber verilecek yer bulamadım.Bu tabi tamamiyle benim beceriksizliğim:(Yalancı tavuk göğüslerim yerine ulaşmadı.Etkinliklere katılmayı çok seven ben bu ayki etkinlikten geri kaldım:((
Cumartesi günü rüyasında pastaneye gidip pizza aldığını gören kızımın bütün gün benim canım pizza istiyor pazar günü gidip alıcam demelerine dayanamayan ben pazar günü geç kalkıcam diye sevinirken saat 8 açtım gözlerimi kalk dedim candan sen uyuntusun anca yaparsın.Kız uyanmadan benim pizza hazırdı.Büyük bir tepsi yaptım Gördüğünüz tepsideki pizzayı sadece kızımla ikimiz yiyip tükettik.Epey canımız istemiş anlaşılan:)
PİZZA
1 su bardağı ılık su
1 yemek kaşığı pakmaya(kuru maya)
1 tatlı kaşığı şeker
tuz
2 yemek kaşığı sıvı yağ
alabildiği kadar un(2,5 su bardağı denk geliyor)
Üst malzemesi:
1 yemek kaşığı salça( sulandırılmış)
sucuk
sosis(ben kullanmadım sevmiyorum)
4-5 adet mantar
mısır
biber
yeşil zeytin
siyah zeytin
kaşar
Yapılışı:
Tüm malzememize çukur bir kasede unu yavş yavaş ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur elde ederiz.Hamurumuzun üzerini kapatıp mayalanması için bir süre bekletiriz.Ben odaya götürdüm mutfak biraz soğuk oluyor hamur mayalanırken üzerine yayacağım mazlemeleri hazırladım.Mayalanmış hamurumuzu yağlayıp çok hafif unladığım tepsimin üzerine ellerimle açarak yaydım.1 yemek kaşığı salçayı sulandırıp bir fırça yardımıyla hamurumun her yarafina sürdüm.Sırasıyla sucuk,sosis,mantar,biber,ve zeytinlerimide ekleyip önceden ısıttığım fırında pişmeye bıraktım.Pişen pizzamızı fırından çıkarıp rendelediğim kaşarlarıda üzerini serpip kaşarlar fırında eriyinceye kadar tekrar pişmeye bıraktım.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder