18 Mart 2009 Çarşamba

TAVUK KAPAMA GAVURDAĞ SALATA VE MİM

Sevgili http://papatya.kizkulesi.net/ arkadaşım prensesim beni mimlemiş.Konusu lakap;
açıkcası yazısını okuduğumda ona ne güzel lakaplar takmışlar demekten kendimi alıkoyamadım.Benim lakabım ozamanlar ilkokul çağlarında bana sölendiğinde canımı yakıyordu şimdi aklıma geldimi gülüyorum hemde kahkahalarla.
Sevgili arkadaşlarım ve ablalarım beni dişlek diye tavşan diye çağırırlardı.Benim dişler biraz büyük sizin anlıyacağınız tabi ben onlarla gayet barışığım.Millet artık para yatırıp dişlerini hususi böyle yaptırıyolar:)Benimle dalga geçen güzel ablacıklarımın çocuklarının hepsi dişlek:))))) Ahhh ahhh teyzelerine çekmişler..Bunun dışında başka bir lakabım yok.Uzun süren çocukluğum boyunca tavşan sözcüğüyle çok karşılaştım çok...Prensesime çok teşekkür ediyorum beni seçtiği için mimleri seviyorum birbirimizi daha yakından tanıma fırsatı buluyoruz.Bu yüzden kimi mimliycem diye düşünen arkadaşlarım beni bol bol mimleyebilirsiniz rahatsız olmuyorum dermişim:))
Sevgili meliha ablamın 1,5 aylık hamile olduğunu öğrendik.Dün bazı hastalık problemleri yüzünden hastaneye yatırdılar kendisi daha detaylı anlatır sizlere ama mide bulantısı gibi bir sorunu oldugu için sanırım uzun bi ara kimseyi rahatsız edemiycek ona geçmiş olsun dileklerimi gönderiyor ve sağlıkla sıhhatle çocuğunu kucağına almayı nasip etsin Rabbim İnşallah...
Gelelim yemeklerimize ben pek değişik birşeyler yapmadığım için malum çocugumuzda büyümüş pek yazıcak birşey bulamıyorum tak girişi yemekten yapıyorum bende istiyorum anlatayım bişeyler ama yok zorla değil ya ne kadar zorlasam çıkmıyor benden birşey:)Bugün yazıcak bir kaç sözüm oldu Allah'a şükür..

GAVURDAĞ SALATA
3 adet domates
2 adet sivri biber
1 adet salatalık
3,4 adet yaprak marul(arzu ederseniz)
1 adet kuru soğan
2 adet taze soğan
maydonoz
1 su bardağı kırık ceviz
yarım limon suyu
1 yemek kaşığı nar ekşisi
zeytinyağ
1 çay kaşığı kuru nane
tuz
YAPILIŞI:
Domates,salatalık,biber ve soğanımızı fındık büyüklüğünde doğruyoruz.İnce kıydığımız maydonuz,marul ve taze soğanlarımızıda ilave ediyoruz.Zeytinyağ limonsuyu ve nar ekişisinide üzerine gezdirip son olarakda cevizimizi ve nanemizi ekliyoruz.Afiyet olsun

TAVUK KAPAMA
5 adet baget
2 su bardağı pirinç
6 su bardağı su
teyeğağ
mısırözü yağ
tuz
karabiber
YAPILIŞI:
6 adet bagetimizi düdüklüde 6 bardak suyla ve biraz tuzla haşlıyoruz.Ben düdüklünün tıslama sesinden sonra kısık ateşte yaklaşık 25 dakika pişirdim.Pirinçlerimi nişastalı suyu çıkıp suyu berraklaşıncaya kadar bol suyla yıkadım.Tavaya tereyağı ve mısır özü yağını koyup pirinçlerimizi tuzla beraber bir güzel kavuruyoruz.Kavrulan pirinçlerimizi borcama aldıktan sonra üzerine bagetlerimizi diziyoruz ve 4 su bardağı tavuk suyunu üzerine döküyoruz.Tavuklarımızın üzerine ufak parçalara kıyılmış margarin koyuyor ve fırına veriyoruz.Tavuklarımız kızarana pirinçlerimizde suyunu çekinceye kadar pişiriyoruz.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder