16 Mart 2009 Pazartesi

DAVET SOFRAM VE İNCİRLİ MUHALLEBİLİ TATLI




Cumartesi günü canım arkadaşlarım sevgül ,özlem,gönül ve diğer özlem bana oturmaya geldiler bu sofrayı onlara hazırladım, iyiki hazırladım iyiki geldiler çok güzel bir gün geçirdik.Masadaki çikolatalı cupcakeki ve meyveli keki canım özlemim getirdi teşekkür ediyorum ona .Masadaki diğer mamaları da ben yaptım.Menümüz şöyle idi;

Patatesli çiğ köfte
Sosisli karnıyarık börek
Kabak salatası
Zeytinyağlı yaprak sarması
Amerikan salatalı sandviçler
Kirpi kurabiye
Lorlu piramit pasta
Muhallebili incirli tatlı
Kakaolu cupcake
Kuru meyveli kek

İncirli tatlı tarifimize gelince;

MALZEMELER:

3 adet yumurta
6 adet kuru incir
1 su bardağı tozşeker
1 su bardağı un
1 paket kabartmatozu
2 çay kaşığı tarçın
1 su bardağı çekilmiş ceviziçi

MUHALLEBİSİ:

1 kg. süt
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
5 yemek kaşığı şeker
1 paket kremşanti
1 çay kaşığı tereyağ

keki ıslamak için 1 su bardağı ılık su
1 tatlı kaşığı nescafe
1 tatlı kaşığı şeker
Üzeri için bol hindistancevizi

YAPILIŞI:

İlk olarak incirleri yıkayıp sıcak suda beş dakika kadar bekletip ,şişirip tavla zarı büyüklüğünde minik minik doğrayın.Bir kaba yumurtaları kırın çırpın ve şekeri ekleyip yine çırpın.Un ve kabartmatozunu eleyerek ekleyip çırpın iri çekilmiş ceviziçi ve tarçını katın tekrar çırpın.İncirleri süzüp una bulayıp keke ekleyin ve tahta kaşıkla karıştırıp keki yağlanmış büyük boy kare borcama dökün.(incirleri una bulama sebebimiz her tarafa eşit dağılsınlar dibe çökmesinler diye)
170derecedeki fırında keki pişirin.Diğer tarafta bir tencereye sütü ,unu,nişastayı ve şekeri katıp karıştırarak bir muhallebi yapın.Muhallebi pişince altını kapatıp biraz soğutun ve bir poşet kremşanti ekleyip ,tereyağını koyup çırpın.Pişen keki fırından çıkarıp biraz ılıtıp nescafeli şekerli suyla her yanını ıslatın ve muhallebiyi dökün.Dolaba kaldırın.Servisten önce bolca hindistancevizi serpin.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder