17 Mayıs 2009 Pazar

ZEYTİNYAĞLI PATLICAN YEMEĞİ (ÇIĞIRTMA )



RESİMLERİN ÜZERLERİNE TIKLARSANIZ BÜYÜK OLARAK GÖREBİLİRSİNİZ

MALZEMELER

6 adet kemer patlıcan

5-6 adet domates

5-6 adet biber

2 küçük soğan

5-6 diş sarımsak

Tuz, karabiber

Maydanoz

1/2 çay bardağı sıvıyağ

2 kaşık halis zeytin yağı

2 adet kesme şeker

YAPILIŞI

Patlıcanlar alacalı soyulur ve tuzlanır 15 dakika bekletilir, yıkanır resimdek gibi bıçakla helezon şeklinde yani patlıcanı çevire çevire kesilir. Her tarafı 1/2 çay bardağı sıvıyağ ile yağlanır ve tuzlanır, teflon tepsiye dizilir, üzerlerine doğradığımız biberlerde dizilir 220 derecede ısıtılmış fırında kızartılır. Soğanlar ve sarımsaklar doğranır, kızaran patlıcanların üzerlerine serpilir, kabuklarını soyduğumuz domatesleri de yerleştirip , halis zeytinyağı, şeker, karabiber ve tuzu ilave edilerek kısık ateşte pişirilir . Soğuyunca küçük doğradığımız maydanozla servis yapılır .

NOT: Rengi Patlıcanlar kızartılarak yapılınca daha güzel oluyor fakat ben kızartmayı fırında tercih ettiğim için fırında kızartarak yaptım çok lezzetli severek yediğimiz bir patlıcan yemeği . Şekil olarak ben keserek yaptığım bir yemek

İllede yemek sitesinde Hilal arkadaşımız'ın sayfasında şekillerini gördüm bu sefer bu şekilde denedim .







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder