30 Mayıs 2009 Cumartesi

FIRIN SÜTLAÇ
Yeniden merhaba arkadaşlar ,bir kaç günden beri evin içinde aptal modunda geziyorum.Bugünlerde o kadar çok akıl almaz olaylar duyuyorumki yok artık ya bu kadarda olmaz diyorum.Aslında yazacak çok şey var ama ZEYNEBİM o kadar güzel yazmış benim düşüncelerime tercüman olmuşki ,buyrun sizde okuyun derim.
Ben iyisimi sütlaça geçeyim.Bu tarifi on seneden beridir yaparım her seferinde severek yenir ,tarifimi etkinlik sahibi arkadaşım ASİMELEĞE gönderiyorum ,kolay gelsin diyorum.
1,5 litre süt
2/4 su bardağı pirinç
6 yemek kaşığı nişasta
650 gr toz şeker
Önce pirincimizi haşlıyorum,daha sonra uygun bir tencerenin içine sütü koyup kaynamasına yakın ,şekeri ekleyip karıştırıyorum.Nişastayı biraz suyla açıp ilave ediyorum,pirincide ekleyip koyulaşana kadar pişiriyorum.Isıya dayanıklı kaplara koyup fırına veriyorum,fırın ısıtıcısının üst kısmını açıp güzelce üstünü kızartıyorum.
Ben kolaylık olsun diye bu kapları marketten aldım ,fiyatıda çok uygun on tanesi iki lira civarında.Afiyet olsun.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder