7 Mayıs 2009 Perşembe

NELER OLUYOR BİZE

Zeynebim çok anlamlı bir yazı yazmış,beni çok etkilediği için sizinle paylaşmak istedim.
NELER OLUYOR BİZE
dünden bu yana algılarımı tamamen açmış durumdayım,sanki toplumda hızla bir çözülme var farkettim.ve korktum.
az önce de annemle telefonda konuştuk biraz. okulun konserine gitme konusunda.,gitmek istersen git kızım dedi ama ben gitmeni istemiyorum.hayır anne dedim bende gitmek istemiyorum,neler oluyor anne insanlara böyle dedim.
1 mayıs günüde annem sakın dışarı çıkma diye tembihlemişti.Ankara özellikle sıhhıyeye kızılaya gitme dedi.oysa ben ankaraya gelmeden de şehirde yaşıyordum.acaba dedim burası büyük şehir ondan mı,yoksa toplumda korkunç bir değişim mi var.annem sadece şehir değil kızım dedi.dün katliam yaptılar bir dağ köyünde.sorun sadece terörde değil .ahlaki çöküntü içinde toplum.
insanlarda var değişme.ahir zamanları yaşıyoruz.NE OLUYOR BİZE.hani dedim ya algılarımı açtım iyice diye,sabah durakta okula giden öğrencilere baktım,
kıyafetleri okula değilde sanki baloya gider gibi.kısaltılmış etekler,üstüne bırakılmış gömleklerden geçtim.sabahın o saatinde kızların makyajı ilgimi çekti.ortaokul yada lise öğrencisi daha belli ki.saçlar fönlü kirpikler rimelli allıklı tırnaklar manikürlü beyaz ojeli,konuşma ise tuhaf ötesi akadaşları ile şakalaşmaları falan.
nasıl öğrencilik bu, bende geçen sene öğrenciydim dedim bir yıldamı değişti herşey böyle.içim bayıldı.
bindim dolmuşa. baktığımı görür modda inceliyorum insanları.etrafa bakmaya çalışıyorum ama özellikle önde gazete açmış okuyan adamın gazetesine bakmamaya çalışarak.gazetelere bakmaya utanır haldeyiz.edep haya kalmamış basında.
televizyon dizileri derseniz.kim kiminle ne yaşıyor bellisiz.fuhuşun adı aşk olmuş.Allah aşkına aşk bu kadar ucuzmu,bu kadar basit mi.bir yerde okumuştum.adam diyor ki televizyon izlerken gözlerim kızarıyor doktor bey.doktor ise diyor benimse yüzüm kızarıyor.artık yüzlerimizde kızarmıyor galiba,
o kadar alıştık o kadar doğal mı geldi bu görüntüler.annem derdi eskiden dansöz yılbaşında çıkar,şimdi her an televizyonda dansöz var.bu görüntüler rahatsız etmiyorsa bizi ,hayasızlık prim yapıyorsa.kadının vücudu malzeme olmuşsa,dolandırıcılar alkışlanıyorsa helal olsun becermiş adam zeki diyorsak,hırsızlık dolandırıcılık artık günlük hayatımızın içinde normal gelmeye başlamıssa,
kocasını aldatan kadın bunu anlatabiliyorsa,
karısını aldatan koca bununla övünüyorsa,kızınızı izleyin takip edin diyen bir emniyet müdürü kınanıyor ve istifa etsin deniyorsa,oğlunun hergün bir kızla gezip dolaştığını,kızının zengin bir erkek arkadaş bulduğunu ,aldığı hediyelerle gurur duyduğunu anlatıyorsa bir anne,
en iyi hileyi yapan muhasebeciyi ariyorsa bir işletme müdürü,off bu liste çok uzar öyle çok şey var ki yazacağım.ama uzun yazılardan sıkılıyorum.kısacası bu toplum aç,ruhu aç, imanı eksik.çöküş başlamış işte...,bu noktada ciddi anlamda sorun var.neler oluyor aile yapımıza, ne oluyor topluma.BİZLERE....
ne yapmamız lazım bilmiyorum.ama inanın ben çok korkuyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder