13 Mayıs 2009 Çarşamba

ÇİLEKLİ VE DAMLA ÇİKOLATALI TART
Ben geldim arkadaşlar ama elim boş gelmedim .Bugün iki arada bi derede tart yaptım ,size tart maceramı anlatayım ama gülmek yok tamammı,.
Tart malzemelerini hazırladım margarini erittim bi taraftanda ilk defa yapçağım için tarif defterime göz gezdiriyorum,yumurtayı koydum şekeri,kabartma tozunu margarini karıştırdım ,tamam dedim hadi fırına koydum iki dakika sonra bir baktım erittiğim margarin tavada duruyor .,
Olamaz ya unutkanlığın bu kadarı fırından kalıbı aldım tekrar karıştırma kabına koydum hamuru yağı karıştırdım hadi tekrar fırına tabi bende bir merak nasıl olcak neyseki beni üzmedi güzel oldu.
Şimdi maceralı tart tarifime geçeyim ,tarifi
sefertası arkadaşımdan aldım tavsiye ederim siteyi bir gezin ne tarifler hepsi süper ama tavsiyem tok karnına gezin.Tartımı 42.P.D.Ç.S. etkinliğin ev sahibi tarif dünyası arkadaşıma gönderiyor kolaylıklar diliyorum.
100 gr erimiş margarin
2 yumurta
1 tutam tuz
1 yemek kaşığı süt
2 kahve kaşığı silme kabartma tozu
vanilin (evde yoktu ben koymadım)
125 gr un (yaklaşık 1 subardağı+1 parmak )
100gr toz şeker (1/2 su bardağı )
KREMASI
250 ml süt
1/2 yemek kaşığı un
1/5 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı toz şeker
Hepsi karıştırıp pişirilir.Soğuyana kadar arda bir karıştırılır kabuk tutmaması için.
Yumurta ve şekeri 3-4 dk çırptım,diğer malzemeleri ekleyip çırpmaya devam ettim ,tart kalıbını yağladım unladım .
Kalıba döküp ısıtılmış fırında pişirdim.Soğuyunca kremayı döktüm,üzerini süsledim ,afiyet şifa olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder