25 Mayıs 2009 Pazartesi

ESKİŞEHİR-KÜTAHYA GEZİSİ

Haftasonu eskişehir-kütahya turuna çıktım.Cumartesi sabahı yola çıktım dörtbuçuk saatlik yolculuk sonrası eskişehire vardım.Her yer yemyeşil, tertemizdi.Porsuk kenarında ve şehir merkezinde gezdim ve eskişehirin meşhur çiböreğini yedim,süperdi doğrusu.Bol bol resim çektim ,resimleriminden bir kaçını paylaşıyorum sizlerle.(Resimlerin üstüne tıklayarak büyütebilirsiniz)Yukarıda porsuk nehri kenarı aşağıda ise yine nehir kenarından bir kare,haller gençlik merkezi (biraz karanlık çıkmış ama) nefis bir yer istanbuldaki çiçek pasajına benziyor eskiden harabe iken bu harika gençlik merkezine dönüştürmüşler ,sol altta osmanlı evi (harika bir konak)ve sağ alttaki resimde odunpazarındaki atlı han,burasıda küçücük yirmiüç dükkandan oluşan yine eski bir harabeyken bu hale dönüştürülen hediyelik eşyaların satıldığı alışveriş merkezi.

Daha sonra yeni yapılan kentparka gittim,burası ayrı bir güzellikti.Heryer yemyeşil,çiçekler ağaçlar içinde bir park.Nehirler ,köprüler ,suni plajlar yapılmıştı.Özellikle çocuklar için idealdi.

Eskişehirin eski bir semti olan odun pazarınada gittim tabiiki.(Yukarıdaki resim)Harika evler vardı ,ayrıca yine burada bulunan cam eşya müzesini gezdim.

Tabiki oraya kadar gidipte lületaşlarını görmemek ,almamak olmazdı. Alttada lületaşı müzesinden eserler

Eskişehirden sonra kütahyaya geçtim.Çini diyarı kütahyada bol bol çini gördüm şehri ve çini müzesini gezdim
Üst sağdaki resim şehir merkezindeki meydandan diğerleri çini müzesinden.Daha sonra kütahya camilerini ,meydanlarını ve kalesini gezdim. Saat külesini gördüm.Kütahyaya 40 dakika uzaklıktaki aizonai antik kentini gezdim ,dünyanın ilk borsasını gördüm.(sağ alttaki resim)

Bol bol gezdim bol bol yedim içtim.Yediklerimi en sona sakladım.Eskişehirde çibörek ,kütahyada çimcik denen yoğurtlu makarna ,sıkıcık çorbası (yayla çobasının içinde bulgur köftesi olanı) ve tirit yedim hepsi harikaydı.

Gitmediyseniz buralara gidin özellikle eskişehiri görün derim,insan istedimi neler yapabilirmiş,ne kötü yerler nasıl yepyeni alanlara dönüştürülebilirmiş eskişehirde görebilirsiniz.