19 Mayıs 2009 Salı

MANTAR SOTE

Herkese merhaba
Geçen hafta bir mail aldım tamekten bana bir sepet göndereceklerini yazmışlar ,okuyunca çok sevindim ve beklemeye başladım.Sepetim cuma günü geldi, içi meyve suları ile doluydu.Yıllardır tamek kullanırım zaten her ürününden memnunum bu meyve sularıda harikaydı tameğe burdan çooooook teşekkür ediyorum ve tarifime geçmeden önce selen tarıma da bir teşekkür gönderiyorum bana gönderdikleri 2 kutu mantar için.Bir kutusu ile bu mantar soteyi yaptım nefis oldu. Mantarla yapılan herşeyi çok seviyorum zaten.Diğer paket ilede salata yapıcam.Salata tarifimi daha önce vermiştim şimdi geçelim sotenin tarifine;

MANTAR SOTE
MALZEMELER:
1/2 kg.mantar
2 adet domates
1 adet kurusoğan
4 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı tereyağ
2 adet yeşil sivribiber
1 adet kırmızıbiber
2 diş sarımsak
tuz
karabiber
YAPILIŞI:

Mantarları soyup ,yıkayıp limonlu suya doğrayın.Bir tencereye yağları koyun küp küp doğranmış soğanları katıp biraz kavurun.Kabukları soyulup küp küp doğranmış domatesleri ekleyin ,ince ince kıyılmış biberleri katın ,sarımsağı doğrayın .Mantarları süzüp ekleyin,tuzunu karabiberini damak zevkinize göre ayarlayıp yarım çay bardağı su katıp pişmeye bırakın.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder