31 Ocak 2009 Cumartesi

Sosisli Ekmek Pizzası

Hem kahvlatı hem de beş çayına uygun bir alternatif sosisli ekmek pizzası.. Tarifi Sahrap Soysal'ın kitabında gördüm ve denemeye karar verdim. Ben orjinal tariften farklı olarak tost ekmeği yerine esmer ekmek kullandım, kenarlarını da kesmedim, siz dilediğiniz ekmek ile farklı lezzetler yakalayabilirsiniz..

Malzemeler:
6 dilim ekmek
2 yemek kaşığı ketçap (veya 1/2 yemek kaşığı domates salçası)
2 diş sarımsak
4 yemek kaşığı zeytinyağı
2 su bardağı süt
2 adet yumurta
4 adet soyulmuş sosis
1 su bardağı rendelenmiş kaşar

Ekmekleri kenarları yüksek bir fırın kalıbına alın ve yan yana dizin. Ketçap ya da salçayı zeytinyağı ile karıştırıp içine sarımsak, yumurta ve sütü ekleyin. 2-3 dk. çırpıp sosu ekmeklere gezdirin. 10-15 dk. ekmeklerin kabarmasını bekleyin. Sosisleri halka halka kesip rendelenmiş kaşarla birlikte ekmeklerin üzerine ilave edin. 175' fırında kaşar peyniri eriyene kadar ekmeklerinizi pişirin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder