26 Ocak 2009 Pazartesi

PİZZA POĞAÇALAR VE KİREMİTTE TAVUK GÖVEÇ





Bu güzel tarifleri http://meliha-canmoullarm.blogspot.com/ meliha ablamdan aldım.Biz ailece çok severek yedik çok güzeldi.Ellerine sağlık ablacım.Tarif ablamın sayfasındakinin aynısı;
Malzemeler:
1su bardağı su
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvı yağ
1 yumurta sarısı
1 pk instant maya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Üzeri için
Domates
Kaşar peyniri
Biber
Sucuk
Zeytin
Hazırlanışı
Tüm malzemeleri karıştırıp yoğurdum ve 1 saat mayalanmaya bıraktım.daha sonra ceviz büyüklüğünde koparıp şekil verdim.üzerine malzemelerini yerleştirdim.yumurta sarısınıda kenarlarına sürdüm ve 40 dakika daha üzeri kapalı mayalanmaya bıraktım.ve 180 derecede pişirdim.fırından çıkarmama 5 dakika kala rendelenmiş kaşar peynirinide serptim.afiyet olsun
TAVUK GÖVEÇ ( BU BENİM TARİFİM)
500 gram tavuk budu kullandım derisiz hazır pakette( göğüs kısmı sert düşüyor bence) siz arzunuza göre kullanabilirsiniz.
yarım kilo kültür mantarı
2 domates
2 yeşil sivri biber
1 adet kuru soğan
tuz
karabiber
pul acibiber
Yapılışı:
Soğanı tavaya yemeklik doğruyorum.Biraz pembeleşince mantarları ilave ediyor suyunu çekmesini bekliyorum.Doğradığım tavuk bularını ilave ediyorum biraz soteledikten sonra biberi ilave ediyor 5 dakika daha kavurduktan sora domatesini ekliyor baharatlarını ekliyor tuzunu ve 5 dakika daha kavuruyor ve kiremit kaplarıma boşaltıyorum ve fırnıa sürüyorum.Pişmesine yakın rendelediğim kaşarı serpiyorum.Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder