13 Ocak 2009 Salı

GÜL POĞAÇALAR




Bu mayalı gül poğaçaları http://www.yesilkivi.com/?p=399#comments bloğuna sevgili Seçil arkadaşımıza gönderiyorum.
Malzemeler:
1 bardak ılık su
1 bardak ılık süt
1 yemek kaşığı pakmaya
1 yumurta(sarısı üzerine sürülecek)
2 yemek kaşığı toz şeker
1 çimdik tuz
İç malzeme:
Ben sade lor kullandım.
Yapılışı:
Ilık su süt ve şekeri yumurta akını ve tuzu kasede çırpıyoruz.Sıvı yağı ekliyor tekrar karıştırıyoruz.Azar azar unu ilave ediyor ve karıştırmaya devam ediyorum.hamurumuz yumuşak bir hamur olucak ılık bir ortamda yaklaşık 1 saat kadar hamuru dinlendiriyorum.Hamurları avucumda yuvarlak bir şekilde açtıktan sonra karşılık 4 kenarından kesiyorum.Resimli olarakhttp://buramburam.blogspot.com/search/label/Po%C4%9Fa%C3%A7alar%20ve%20%C3%87%C3%B6rekler sevgili Hülya arkadaşım çok güzel anlatmış.Buyurun bakabilirsiniz.Kendisi şuan tatilde bol bol gez güzel arkadaşım:)Üzerlerine yumurta sarısı sürüp çörek otu ve susamla süsledim.180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirdim.Çok çabuk pişiyorlar benden söylemesi:)Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder