30 Ocak 2009 Cuma

KARYOKA

Sizde benim gibi çikolata ve kestane seviyorsanız bu tarifim sizler için.Tadını çok beyendiğim bu tarifimi lezzet dergisinden görüp yaptım,bana zor gelen tek tarafı kestaneleri haşladıktan sonra kabuklarını soymak oldu, bu ölçülerle yirmi adet çıktı.Ben şekillerini tarifdeki gibi uzun uzun yapmayı tercih ettim.Uğraşmaya değdi doğrusu.

MALZEMELER:

300 gr.kestane
1 paket vanilya
3 yemek kaşığı krema
1 çay bardağı pudraşekeri
100 gr.kadar bitter çikolata
üzeri için fıstık

YAPILIŞI:

Kestaneleri haşlayıp kabuklarını soyun.İnce kahverengi kabuklarıda temizleyin.Temizlenmiş kestaneleri rondoya koyun fıstık ve çikolata hariç diğer malzemeleri katıp çekin.Bu karışımı bir kaseye koyup dolapta 20 dakika kadar bekletin.Elinize yapışmayıp şekil verilebilecek kıvama gelince elinizle istediğiniz şeki verin bir tabağa dizin.Bu şekil verme işi bitince çikolatayı benmari usulü eritin ve her parçayı çikolata ile kaplayın.Üzerlerine fıstık serpip dolaba kaldırın servis edeceğiniz vakit çıkarıp servis edin.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder