10 Ocak 2009 Cumartesi

Kabak Tatlısı

Annemin her yılbaşı mutlaka yaptığı kabak tatlısını ben de ilk kez bu yıl pişirdim ama muhtelif sebeplerden dolayı sizinle ancak paylaşabiliyorum.. Yapımı oldukça kolay olan bu tatlının püf noktası kabağın "iyi" olması.. Bu yüzden ben de kabak siparişimi anneme verdim ve tarifi denedim..

Malzemeler:
2 kg. kabak
3 su bardağı tozşeker
dövülmüş ceviz

Temizlenmiş kabakları yıkayıp geniş bir tencereye dizin. Üzerlerine 1,5 su bardağı tozşekeri döküp kısık ateşte tencerenin kapağını hafif aralık bırakarak 20 dk. pişirin. (Eğer kabaklarınız bu esnada su salmazsa üzerlerine az miktarda sıcak su ekleyebilirsiniz.) 20 dk.sonunda kabaklarınızı ters çevirip kalan tozşekerini ilave edin ve 20 dk. daha pişirin. Kabakların dış kısımlarının da piştiğini kontrol ettikten sonra kabakları tencerenin içinde soğumaya bırakın (hemen servis tabağına alırsanız kabaklar dağılabilir). Daha sonra kabakları servis tabağına alıp cevizle süsleyin.

Not: Annem, tozşeker iki seferde konulduğunda kabaklar daha parlak oluyor diye beni sıkı sıkı tembihledi, ben de size söylemeden geçmeyeyim.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder