7 Ocak 2009 Çarşamba

PANDA PASTA

Panda Pasta bu sofranın son tarif bekleyen ikramıydı.
Bu pastayı kulakları çınlasın bir komşumuzdan öğrenmiştim daha ortaokul yıllarında. Karşı komşumuz ve en yakın arkadaşım Müge'nin (evet adaştık) annesi sıkça yapardı. O zamandan beri mutfağa olan merakım çok severek yediğim bu pastanın tarifini daha o zaman almamı sağlamış :)
Yollarımız ayrıldı ve yıllardır hiç görüşmedik ama bu pasta hep tarif defterimde baş köşede durmaya devam ettiği için hep andım onları. Bu tarifi de Sevgili Müge'ye ve annesine gönderiyorum :) (Belki okuyorlardır beni kimbilir) :)


Malzemeler:

  • 1/2 kg süt
  • 9 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 su bardağı su ** daha önce süt yazmışım , düzeltme yaptım.
  • 3 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 100 gr margarin (Hüner kullanıyorum)
  • 1 paket kakaolu bisküvi ( Eti Kakaolu bisküvi kullanıyorum)

Süt, şeker, su, un, nişasta ve vanilyayı bir tencereye alıp karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirin.

Kıvamını bulunca margarini ekleyin ve iyice karıştırın.

Pastanızı ister bir borcama döküp direk oradan servis edebilir isterseniz benim gibi bir kalıp kullanıp onu ters çevirebilirsiniz.

Kalıp kullanacaksanız , kullanacağınız kalıbı (ben bir cam kaseyi kullandım) yıkayın ve biraz dibinde su bırakın.

Hazırladığınız muhallebinin içerisine bisküvileri irice kırın ve karıştırın.

**Eğer yaz aylarında bu pastayı yaparsanız içerisine çilek ya da şeftali doğrayabilirsiniz. Müthiş bir lezzet oluyor. Soğuk servis edildiği için parfe tadında ferahlatıcı bir lezzeti var.

Bisküvi - muhallebi karışımını ıslattığınız kabına dökün ve düzeltin. Bir gece bu şekilde buzdolabında üzerine streç sararak bekletin.

Ertesi gün servis edeceğiniz tabağınıza ters çevirerek alın.

Esasında sos pastanın orjinal tarifinde yok ancak ben Dr. Oetker'in çikolatalı sosu ile kaplayıp daha da lezzetli olmasını sağlamaya çalıştım ve muzla süsledim.

PS: Neden mi panda pasta ?

Siyah-beyaz bir görüntüsü olduğu içinmiş :)

Afiyetle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder