16 Nisan 2008 Çarşamba

YOĞURTLU PATATES SALATASI


Salı akşamı İtalya'da yaşadığı için uzun zamandır görmediğimiz ve kısa bir tatil için Türkiye'ye gelen Aynur Ablacığımın şerefine bizde toplandık.

Pazartesi günü kararlaştırdığımız bu organizasyon için, pazartesi akşamı pratik bir kaç şey belirledim ve hazırladım.

Annemden peynirli poğaça yapmasını rica ettim.

Women's Weekly serisinin "Muffins" dergisinden bir muffin seçip onu pişirdim... (Tarifini yayınlıyor olacağım)

Buzluğumda ne olur ne olmaz diye tuttuğum Sable Hamuru ile küçük bademli kurabiyeler pişirdim...

Lezzetli bir sonuç elde ettiğim "Mercimekli Börek" denemesini yaptım... (Bu böreği sanırım sık sık yapacağım!Tarifi çok yakında...)






Salata olarak ne yapsam diye düşünürken uzun zamandır yapmadığımı farkettiğim yoğurtlu patates salatasında karar kıldım...

Bu salata hem malzemelerinin pratikliği hem de lezzeti ile yiyenlerden hem tam not alıyor. Denemenizi tavsiye ediyorum.. Acemi Mutfak Şeflerinin de severek yapacağı bir tarif olduğunu belirtmek isterim ....

Malzemeler:
  • 5 adet orta boy patates
  • 2 adet salatalık
  • ince kıyılmış dereotu
  • 1 büyük kase yoğurt
  • 3-4 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı mayonez (arzuya göre)
  • tuz

Patatesleri haşlıyoruz. Soğuduktan sonra çatalla iyice eziyoruz. Salatalıkları rendeleyip suyunu sıkıyoruz. (Sulu kalmaması önemli) Sarımsakları dövüp yoğurtla karıştıyoruz. Tüm malzemeyi derin bir kasede karıştırıp servis ediyoruz.

Afiyetle,


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder