7 Nisan 2008 Pazartesi

ÇANAK KEBABI


Bayağı ara verdim biliyorum ama çok güzel bir tarifle döndüm.Aslında karnıyarığın değişik modeli daha önce küçük kuşbaşı etle yapmıştım bu sefer kıymayla yaptım ikiside çok güzel oldu.Değişiklikten hoşlanırsanız bu farklı sunumu deneyin derim.
MALZEMELER:
3 adet bostan patlıcanı
250 gr.kıyma
2 adet kurusoğan
1 adet domates
2 adet yeşilsivribiber
2-3 diş sarımsak
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı salça
tuz
2 çay kaşığı karabiber
biraz kırmızıpulbiber
kızartmak için 2 su bardağı kadar sıvıyağ
YAPILIŞI:
Bostan patlıcanlarını alacalı soyup enine ikiye bölün ve içlerini oyun bir saat kadar tuzlu suda acısının çıkması için bekletin ,daha sonra kurulayıp sıvıyağda kızartın.Diğer bir yanda kıyma ,küp küp doğranmış soğan, ufak doğranmış sarımsak, soyulup küp küp doğranmış domates, salça,tereyağ ,minik minik doğranmış biber,tuz,karabiber,kırmızı pulbiber ilave edip soteleyin.Bir çay bardağı su koyup suyunu çektirin.Kızaran patlıcanları bir tencereye dizin içlerine kıymalı harçtan koyun ,iki su bardağı su biraz sıvıyağ gezdirip pişirin.Yanında pilavla servis edin.Afiyetolsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder