9 Nisan 2008 Çarşamba

Elmalı Şanti

Tarifi Dr. Oetker krem şanti paketinin arkasından aldım.. Ufak tefek değişikliklerle çok hafif ve lezzetli bir tatlı oldu. Böylece uzun zamandır elimizi sürmediğimiz elmalar da değerlendi. Orjinal tarife göre;

Malzemeler:
4 elma
1.5 çay bardağı su
1 çay bardağı toz şeker (bir dahaki sefere şekeri daha az koyacağım)
1/2 çay bardağı dövülmüş ceviz
1/2 çay kaşığı tarçın
1 paket krem şanti
1/2 su bardağı soğuk süt (krem şanti için)
1 poşet Dr. Oetker Vanilya Aromalı Puding (ben aynı markanın sakızlı muhallebisini kullandım, elmaya çok yakışıyor)
2.5 su bardağı süt (muhallebi için)
süslemek için kivi / hindistan cevizi (ben pasta süsü / tarçın kullandım)


Sakızlı muhallebiyi üzerindeki tarife göre süt ile pişirin. Ocaktan alıp soğumaya bırakın. Elmaları soyup rendeleyin, su ve toz şekeri ekleyip suyunu çekene kadar pişirin. Ocaktan alıp ceviz ve tarçını ekleyin. Bu karışımı servis bardaklarına pay edin. Krem şantiyi hazırlayıp muhallebiye ilave edin ve 2-3 dk. çırpın. Karışımı elmaların üzerine paylaştırın. Ben üzerlerini pasta süsü ve tarçınla süsledim.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder