4 Nisan 2008 Cuma

Labneli Salamlı Cevizli Lavaş


Bakmayın isminin uzun olmasına.. Yengemden aldığım bu tarif o kadar pratik ve lezzetli ki misafirlerimizin nerdeyse hepsine (yengemler dahil) bu lavaşlardan yapmışımdır ve tarifini vermişimdir. Ayrıca eşimin de favorileri arasındalar.. Kahvaltıda ya da çayın yanında yiyebileceğiniz bu lavaşları davet menülerinizde aperatif olarak da ikram edebilirsiniz.

Dün akşam lavaşları hazırlarken evde olanları da değerlendirmek için yakışacağını da düşünerek ceviz ve cipsi de iç harca ekleyerek yengemin tarifinde ufak değişiklikler yaptım ve sonuçtan çok memnun kaldık.

Malzemeler
2 adet lavaş (ben Connex marka 25 cm. çapında olanlardan kullanıyorum. Ağzı kapanabilen bir ambalajı olduğundan çok uzun süre buzdolabında kurumadan saklanabiliyor.)
10 dilim salam
1 diş sarımsak
3 çorba kaşığı labne
2 çorba kaşığı mayonez
kaşar peyniri (ben 3 dilim kullandım)
beyaz peynir (1 parmak kalınlığında bir dilim kestim)
4 adet marul yaprağı
6 ceviz
cips


Çukur bir tabağın içinde labne, mayonez, beyaz peynir, kaşar peyniri ve sarımsağı ezerek karıştırın. Düz bir tabağa birinci lavaşı alın ve hazırladığınız harcın yarısını sürün. Üzerine ufaladığınız cevizi yayın. Salamların yarısını lavaşın kenarının biraz üstünden başlayarak enlemesine dizin. Eğer salamları karışık olarak lavaşa yayarsanız rulolarınız gevşek olur. Son olarak da cipsi salamların üzerine serpin ve 2 marul yaprağını üzerine kapatın ve lavaşı sıkı bir biçimde dürüm gibi sarın. Aynı işlemi 2. lavaş için de yapın ve üzerlerini streçleyip yengemin tarifine göre buzdolabında 1 gece bekletin. Biz genellikle lavaşı ancak bir saat kadar bekletip yiyoruz, kötü bir sonuçla karşılaşmadık.. Dolaptan çıkardığınız lavaşların kenarlarını bıçakla alarak yaklaşık 1-1.5 parmak eninde dilimleyin ve servis tabağına alın. İnanın çok şık bir sunum oluyor.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder